روزنامه آلمانی دی ولت مدعی شد ترکیه و مجارستان با افزایش تماس‌های خود با تیم ترامپ، او را به عنوان رئیس کاخ سفید ترجیح می‌دهند.

ترکیه و مجارستان تماس‌های خود را با تیم دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه آمریکا پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری در نوامبر سال جاری افزایش داده‌اند. این مطلب توسط روزنامه آلمانی دی ولت گزارش شده است.

این روزنامه خاطرنشان می‌کند: «رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه ترامپ را به عنوان رئیس کاخ سفید ترجیح می‌دهد، (..) ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان نیز چنین است. هر دو سیاستمدار به چنین نتیجه‌ای امیدوار هستند.»

نویسندگان این مطلب خاطرنشان می‌کنند که حمایت آنکارا و بوداپست در درجه اول به دلیل «ذهنیت و جهان بینی مشابه» است که کامالا هریس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده با آن موافق نیست. به گفته سیاستمداران، رقیب ترامپ «در برخورد با متحدان سرسخت آمریکا مانند ترکیه یا مجارستان بدون تجربه است».

در ۲ آگوست، روزنامه فایننشال تایمز (FT) گزارش داد که کمیسیون اروپا (EC) یک گروه کاری ویژه را برای آماده سازی برای بازگشت احتمالی ترامپ به سمت رئیس دولت تشکیل داده است، زیرا بیم آن می‌رود که این امر منجر به تغییرات شدید در مواضع واشنگتن در قبال اوکراین شود.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار