فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: کمیسیون‌های مجلس ارتباط بیشتری با دولت داشته باشند.

احمد شریف فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: معتقدم گام اولی که مجلس برداشت در زمینه رای اعتمادی بود که به کل کابینه داد و اقدام بسیار مثبتی بود.

شریف با بیان اینکه این اقدام چشم اندازی از همکاری خوب دو قوه در آینده است، افزود: با توجه به اینکه مشکل اصلی  و اولویت دولت مساله اقتصاد است دولت باید لوایحی را تنظیم کند تا معیشت مردم بهبود یابد.

وی گفت:  البته قانون بالادستی برنامه پنجم را داریم که شاخص‌هایی در آن پیش بینی شده است، اما دست یابی به برخی شاخص‌ها سخت است برای مثال دست یابی به نرخ رشد اقتصادی ۸ درصد؛ بنابراین معتقدم که مجلس و دولت باید تحلیلی واقع بینانه از شرایط داشته باشند.

شریف افزود: در سال‌های گذشته شاهد بودیم که برنامه‌های پنج ساله ما حدود هفتاد درصدش محقق شده است که این مطلوب نیست چرا که بعضا لوایحی که دولت به مجلس می‌دهد تغییرات زیادی در مجلس می‌کند برای مثال برنامه ۳۵ ماده‌ای تبدیل به برنامه‌ای ۱۳۰ ماده‌ای شده است که این مطلوب نیست و باید بررسی شود. در کل امیدوارم همکاری که در رای اعتماد خود را نشان داد در آینده نیز تداوم داشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: کمیسیون‌های تخصصی مجلس باید ارتباط بیشتری با دولت و با دستگاه‌های اجرایی داشته باشند و در مسیر همکاری و تعامل حرکت کنند که البته این به معنای از دست دادن بعد نظارتی مجلس نیست.

او بیان کرد: معتقدم که کمیسیون‌های تخصصی میتوانند رهنمود‌های بیشتری به دولت دهند. جلسات مشترکی هم بین سران قوا داریم که فکر میکنم بعضی از مسائل اختلافی   در آن جلسات میتواند حل و فصل شود و قوا به سمت تعامل بیشتر با یکدیگر حرکت کنند.

خبرنگار: فاطمه تورانلو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علت واریز نشدن یک میلیون تومان همسان سازی تیر و مرداد ماه به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی چیست؟
۱۲:۰۳ ۱۲ شهريور ۱۴۰۳
علت واریز نشدن یک میلیون تومان همسان سازی تیر و مرداد ماه به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی چیست؟
بابا این همه خرج کشورهای عربی مکنید خوب بدین به این بازنشسته ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۲ شهريور ۱۴۰۳
فقط دلالی و رانت را از اقتصاد ایران حذف کنید! نيازي به هیچ لایحه و طرحی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۲ شهريور ۱۴۰۳
از دی ماه سال 1400 تاکنون در مورد مشکلات بازنشستگان شرکت مخابرات بیش از 999 هزار بار در رسانه ها اعتراض کرده ایم ولی اما متأسفانه دولت، مسئولان، نمایندگان مجلس و... هیچ کاری و اقدامی نکردند و فقط سکوت اختیار کرده اند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۲ شهريور ۱۴۰۳
مگه رئیسی مشکلات را حل نکردند ؟!!!!!!!
پس می گفتند خستگی را خسته کرده بوده از بس مشکلات را حل کردند. از درست کردن یک هفته ای بورس گرفته تا ساختن سالی یک میلیون مسکن، بزرگتر کردن سفره های مردم، افزایش ارزش پول ملی، اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان و ..... همه را حل کردند!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۲ شهريور ۱۴۰۳
بازنشستگان مخابرات از دولت جناب پزشکیان تقاضای عزل مدیر عامل وهئیت مدیره فعلی شرکت مخابرات و رسیدگی به حق و حقوقی پایمال شده را دارند
پس کی اقای سلطانی کی حق بازنشستگان را پرداخت می کند ؟ ۳ سال تمام گذشت انصاف هم خوب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۲ شهريور ۱۴۰۳
و این در حالی است که مشکلات بازنشستگان شرکت مخابرات در زمان دولت رئیسی شروع و آغاز شده است و متأسفانه هنوز هم حل وفصل نشده است چرا؟
آخرین اخبار