معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه قم با بیان اینکه نام دانشگاه جامع قم به دانشگاه بین المللی قم تغییر می‌کند، گفت: حدود یک سوم دانشجویان دانشگاه قم خارجی هستند.

علی سعیدی ، در پاسخ به اینکه دانشجویان جهت پذیرش در دانشگاه بین‌المللی قم چه رتبه‌ای را باید کسب کرده باشند، گفت: دانشگاه قم دانشگاه دولتی و جامع قم است، البته رشته‌ها با یکدیگر متفاوت است نمی‌توانیم یک رتبه یا طراز خاصی را بگوییم.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه قم با بیان اینکه بعضی از رشته‌ها طراز بالا و حتی رتبه حتی دو رقمی و سه رقمی می‌خواهد، تصریح کرد: مثلا رشته‌های فنی و حقوق ما سطح بالایی است ولی بعضی رشته‌های ما متقاضی کمتری دارد و تراز‌های پایین‌تر را هم قبول می‌کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه قم از تغییر نام دانشگاه قم به دانشگاه بین المللی قم خبر داد و گفت: این تغییر نام در هیئت امناء تصویب شده و سردر دانشگاه هم به زودی تغییر می‌کند.

سعیدی با تاکید بر اینکه یک سوم از دانشجویان ما خارجی هستند، افزود: به لحاظ رتبه بندی خارجی بر اساس شاخص بین المللی بودن دانشگاه‌ها، کشور ما طبق رتبه بندی رتبه ۱۰۵ دنیاست و دانشگاه قم در کل کشور رتبه اول را دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه قم تصریح کرد: از نظر تعداد دانشجو هم دانشگاه قم وضعیت خوبی دارد؛ در حال حاضر ۳ الی ۴ هزار دانشجوی خارجی داریم که در رشته‌های مختلف حقوق، مدیریت و علوم پایه از ۳۶ کشور دنیا در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه قم گفت: علاوه بر این، در برخی از رشته‌ها مانند شیمی، سرآمدان علمی خوبی داریم، چند تا از اساتید این رشته جزو دانشمندان چند درصدی دنیا هستند. در رشته‌های علوم انسانی نیز دانشگاه ما سرآمد است و به ویژه در رشته حقوق با توجه به سابقه و اساتیدی که دارد جزو چهارمین دانشکده حقوق کشور است.

سعیدی با بیان اینکه دانشکده الهیات ما جزو قدیمی‌ترین دانشکده‌های الهیات در کشور است، افزود: در رشته‌های فنی هم اساتید بسیار خوبی داریم که تدریس می‌کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه قم با اشاره به اینکه دانشگاه قم، چون دانشگاه جامع استان و نماینده وظارت علوم در استان است یک فضای خوب علمی و پژوهشی دارد، عنوان کرد: همین که خود دانشگاه قم اساتید خوبی جذب کرده و تعامل و روابط خوبی با دانشگاه‌های کشور و خارج از کشور دارد باعث شده ویژگی ممتازی داشته باشد.

 مسئولان دانشگاه قم تاکید دارند از آنجایی که قم شهری بین‌المللی است و تعداد قابل توجهی از افراد با ملیت‌های مختلف در آن ساکن هستند، دانشگاه قم از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرده و در راستای تقویت دیپلماسی علمی کشور که رکن ماندگار دیپلماسی عمومی است تمام توان خود را به‌کار گرفته‌است.

دانشگاه قم هم اکنون دارای ۶ دانشکده، هشت مرکز پژوهشی و فناوری، ۳۳ گروه آموزشی، ۱۴۰ رشته تحصیلی و مرکز آموزش‌های آزاد و مجازی و پردیس بین الملل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است.

بیش از ۱۰ هزار دانشجو در دانشگاه قم در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به‌تحصیل هستند که حدود نیمی از این تعداد را بانوان فرهیخته پردیس خواهران و ۳ الی ۴ هزار نفر را دانشجویان غیر ایرانی از کشور‌های مختلف جهان تشکیل می‌دهند.

نزدیک به ۳۰۰ عضو هیات علمی از فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی در مراتب گوناگون علمی در دانشگاه قم حضور دارند که برخی از ایشان جز نخبگان ملی کشور محسوب می‌شوند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار