آیین بازگشایی مدارس به همراه مراسم بهره‌برداری از ناوگان سرویس مدارس استثنایی با حضور جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

 آیین بازگشایی مدارس به همراه مراسم بهره‌برداری از ناوگان سرویس مدارس استثنایی امروز (۲ مهر ۱۴۰۳) با حضور جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

شادی مالکی، سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران در ابتدای این آیین با بیان اینکه این مجموعه (مدرسه محبی) بزرگ‌ترین مجموعه خاورمیانه است که امکانات بسیار خوبی دارد، گفت: شهرداری تهران بنا بر تدابیر مدیریت شهری، در حوزه خدمات‌رسانی به مدارس در حوزه مختلف قدم برداشته است. امسال سامانه سپند توسط وزارت کشور راه‌اندازی و از اردیبهشت‌ماه به والدین اطلاع‌رسانی شد. یکی از امکانات این سامانه انجام روند تأیید صلاحیت راننده‌ها و ماشین‌ها است؛ چرا که سلامت و ایمنی دانش‌آموزان دغدغه تمامی شهروندان است.

مدیرعامل شرکت تاکسیرانی ادامه داد: سال گذشته شاید نیمی از مدارس، توسط شرکت خودرو سرویس پوشش داده می‌شدند، اما این شرکت راه جدیدی را آغاز کرد و امسال در ۵۰ مدرسه و ۵ هزار دانش‌آموز با بیش از ۱۰۰۰ ناوگان خودرویی به‌صورت کامل سرویس مدارس دریافت می‌کنند. 

مالکی بُعد مسافتی خانه تا مراکز آموزشی برای دانش‌آموزان استثنایی را مهم‌ترین مشکل دانست و اظهار کرد: سرویس مدارس حائز اهمیت است. این دغدغه‌مندی با همکاری شرکت خودرو سرویس به اتمام رسید. از نظر کیفی و کمی بهترین امکانات به خانواده‌ها و دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در خصوص مدارس عادی تعامل بسیار خوبی با اداره کل آموزش‌وپرورش داشتیم، افزود: ۶ هزار تخصیص سرویس مدارس و ۲۵۰۰ ناوگان خودرویی برای مدارس عادی داشتیم. همچنین یک‌چهارم از دانش‌آموزان در سامانه سپند و برخی دیگر در مدارس ثبت‌نام کردند، اما باتوجه‌به هماهنگی‌های صورت گرفته، قرار شد که تمام شرکت‌های متقاضی سرویس مدارس حتی اگر سال‌های گذشته موفق به ثبت‌نام نشدند، فرصت داشته باشند تا آذرماه سال جاری ثبت‌نام کنند و برای خودروهایشان برچسب بگیرند. 

وی با بیان اینکه این برچسب‌ها برای امنیت بیشتر و جلوگیری از تخلفات داده می‌شود و در این راستا گشت‌های پلیس راهور وظیفه پایش و رصد آنها را برعهده دارد، توضیح داد: آموزش‌های مستمر و پیگیری‌ها صورت گرفت تا افزایش سطح ایمنی دانش‌آموزان تأمین شود.

۱۷۶ مدرسه قدیمی با کمک شهرداری به مالکیت آموزش و پرورش درآمده است

علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش در این مراسم با بیان اینکه خوشبختانه موضوع سرویس باتوجه‌به جمعیت تهران روند خوبی دارد، گفت: تهران امروز یک شهر کشور با جمعیت و مشکلات بسیاری متعدد و متنوعی است که در دل این شهر، آموزش‌وپرورش دستگاه بسیار بزرگی است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش بیان کرد: وقتی مسائل آموزش و پروش را بررسی کردیم با مسائلی که متعدد و درهم‌تنیده بودند، مواجه شدیم. مثلاً در دل سرویس مدارس یک بخشی مختص به سرویس مدارس استثنایی است.

کریمیان با بیان اینکه با کمک شهرداری تهران الان اتفاقات خوبی رخ می‌دهد و این می‌تواند یک الگو برای استان‌های مختلف باشد، افزود: خوشبختانه آموزش و پرورش برای سرویس مدارس استثنایی دغدغه‌ای ندارد. دانش‌آموز استثنایی نیاز ویژه‌ای دارد که این نیاز‌ها برای خانواده‌ها هزینه‌ها و امنیت روانی را در پی دارد؛ اما ورود و تخصیص کافی سرویس مدارس به دانش‌آموزان استثنایی باعث شد تا بار سنگینی از روی دوش خانواده برداشته شود.

وی دوران کاری خود را بهترین دوره از نظر همکاری و هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف برشمرد و اظهار کرد: دستگاه‌هایی مانند شهرداری، شورای شهر، آموزش و پرورش و... همکاری خوبی در این مورد داشتند. یکی از کار‌های خوبی که انجام شد در مورد ۱۷۶ مدرسه ای بود که موسوم به کاشی‌آبی بودند که در دهه ۴۰ ساخته شدند، اما مالکیت آنها برای ما نبود و سندی هم نداشت. 

کریمیان بیان کرد: شهردار تهران تمامی ۱۷۶ مدرسه را صورت‌جلسه کرد تا این مدرسه ها به آموزش پرورش تعلق پیدا کنند. گره کوری که سالیان سال حل نشده بود، به دست شهردار تهران حل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار