نامی گفت: همکاران ما حدود ۴۰ متر باید مکنده را جلو ببرند تا به انتهای تونل برسند و مابقی کارگران محبوس در زغال سنگ طبس را تخلیه کنیم.

محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: از دهانه تونل وقتی وارد می‌شویم ۸۰۰ متر با شیب ۱۴ درجه باید پایین برویم تا به یک فضای سطح افق هست برسیم، آن سطح ۵۵۰ متر است و امروز همکاران ۵۱۰ متر را طی کرده‌اند و در حال تخلیه گاز متان هستند.

وی افزود: وضعیت زمین‌شناختی این منطقه طبس که بسیار باارزش است، حدود ۶۵ درصد از زغال‌سنگ کشور در این منطقه قرار دارد. از طریق قدیم گسل وارد منطقه طبس شده است، به علت برآمدگی و طاقدیسی وارد کرده و فشردگی را ایجاد کرده است، این فشردگی در برخی جا‌ها ۸۰ سانتی‌متر و در برخی نقاط تا ۲ متر و ۲۰ سانتی‌متر عمق لایه زغال‌سنگ است. آنجا که فشردگی وجود ندارد گاز متان بیشتر است.

نامی ابراز کرد: یکی از مشکلاتی که وجود دارد، هر یک متر مکعب زغال‌سنگ که برداشت می‌شود در مناطق مختلف جهان بین یک متر تا ۲۰ متر مکعب گاز متان تولید می‌شود. نرخ گاز متان در این منطقه بین ۵ تا ۱۰ متر است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تأکید کرد: همکاران ما حدود ۴۰ متر باید مکنده را جلو ببرند تا انتهای تونل برسند و مابقی کارگران محبوس در زغال سنگ طبس را تخلیه کنیم.

وی عنوان کرد: آماری فوتی‌ها تاکنون فعلاً ۳۵ نفر هستند و ۱۴ نفر هم در معدن محبوس هستند و ان‌شاءالله تلاش می‌کنیم تا هر چه زودتر به آنها دسترسی پیدا کنیم.

برچسب ها: طبس ، معدن ، حادثه معدن طبس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
روح کارگرهای زحمت کش معدن شاد انشاءالله
Italy
ناشناس
۱۴:۳۱ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
این تحلیل ها رو قبل از وقوع حادثه باید انجام میدادید الان دیگه به درد خودتون میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
چرا معدن زغال سنگ طبس که متان دارد فکر اساسی نمیکردید
آخرین اخبار