رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: نصب چراغ و افزایش روشنایی معابر درون شهری تعداد سوانح جرحی را هنگام تاریکی به ۲ درصد کاهش داده است.

سرهنگ ابراهیم بیان کرد: یکی از مشکلات شهرستان همدان بالا بودن میزان سوانح رانندگی با تاریکی هوا و شب هنگام بود.

وی اضافه کرد: بررسی‌های میدانی صورت گرفته گویای این بود که کاهش میدان دید رانندگان در شب یکی از علل فراوانی تصادفات با تاریک شدن هوا است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان افزود: با تعامل و هماهنگی‌های صورت گرفته نسبت به تعمیر و نصب و راه اندازی روشنایی در معابر بدون روشنایی اقدام شد.

سرهنگ فارسی گفت: پنج ماهه سال جاری میزان متوفیان سوانح درون شهری استان همدان ۲۳ درصد کاهش داشت که این آمار در مرکز استان به ۵۰ درصد رسیده است.

وی افزود: تنها در مرداد ماه سال گذشته ۱۴ نفر در سوانح درون شهری همدان جان خود را از دست دادند که این آمار در زمان مشابه سال جاری به ۲ نفر کاهش داشته است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان اضافه کرد: عابران ۷۰ درصد متوفیان سوانح درون شهری همدان در سال گذشته بودند که علت آن بالا بودن میانگین سرعت در معابر همدان و تراکم بالای جمعیت در این شهرستان با عدد ۶۷ است.

سرهنگ فارسی ادامه داد: یکی از راهکار‌های کاهش سوانح ناشی از سرعت غیرمجاز، ایجاد سرعتکاه است که این اقدام بر اساس قانون و با هدف حفظ جان عابران صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.