معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۱۱۵ کودکستان بدون مجوز رسمی در استان شناسایی و یا گزارش داده شده است.

حسنی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: در گذشته مهد کودک‌ها چند متولی داشتند، اما از اواخر سال ۹۹ سازمان ملی تعلیم و تربیت که زیر مجموعه آموزش و پرورش است متولی مهد کودک‌ها شد.

او افزود: مهد کودک‌هایی که شامل مجوز‌های قبلی هستند می‌بایست درخواست تطبیق مجوز داده و آن را به روز رسانی کنند؛ مهد کودک‌هایی که مجوز ندارند و یا می‌خواهند شروع به فعالیت کنند می‌بایست از طریق درگاه ملی مجوز‌ها درخواست خود را ثبت کنند که تاییدیه‌های آن یک ماه تا ۴۰ روز طول می‌کشد.

حسنی بیان کرد: در اواخر سال ۱۴۰۲ استاندار دستور داد تا این مراکز برای سال تحصیلی جدید مجوز رسمی خود را دریافت کنند، ۱۱۵ کودکستان چه با گزارش مردمی و چه با بازدید‌ها فاقد مجوز شناسایی شدند که موارد به اداره اماکن اعلام شده و هر مورد که در سامانه رسمی نباشد، پلمب می‌شود. 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: سامانه‌ای تحت عنوان سامانه کودکستان یاب داریم که والدین می‌توانند نزدیک‌ترین کودکستان مجوز دار به منزل خود را همراه با اطلاعات آن از جمله شهریه و ظرفیت کلاس‌ها مشاهده کنند؛ همچنین می‌توانند در هنگام مراجعه به کودکستان درخواست مشاهده مجوز را کنند و یا از طریق اداره آموزش و پرورش استعلام بگیرند. 


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: از افراد می‌خواهیم در صورت مشاهده کودکستان فاقد مجوز و یا کودکستانی که تعداد پذیرش آن از ظرفیت درج شده در مجوز بیشتر است، موارد را به آموزش و پرورش استان یا شهرستان خودشان اعلام کنند.

حسنی تصریح کرد: ۷۵ راهبر تربیت آموزشی داریم که معلم راهنمایِ مدارس روستایی و چند پایه‌اند و در شهر‌ها ۳۲ نفر در قالب تیم‌هایی بر عملکرد کودکستان‌ها نظارت می‌کنند، همچنین پارسال سرگروه‌هایی را مشغول به فعالیت کردیم که از همکاران آموزشگر و دارای سابقه و از کادر آموزش و پرورش هستند. 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: دوره پیش دبستانی یک دوره رسمی غیر الزامی است ولی مهارت‌های پایه و رشد چند جانبه را به کودکان یاد می‌دهد، شهریه‌های آن توسط سازمان ملی اعلام شده و رقم آن در روستا‌ها و شهر‌ها متفاوت است؛ ما چندین مرتبه به نرخ‌هایی که در سامانه ملی اعلام شد اعتراض کردیم و نرخ‌های کنونی مبلغ‌هایی است که با توجه به شرایط استان اصلاح شده است، اما همچنان معتقدیم که باید دهک‌های متفاوت را از وسایل مختلف حمایتی دولت بهره‌مند کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.