استاد دانشگاه گفت: تضمین آینده منطقه، در گرو قوت یا ضعف و تصمیم‌سازی و میزان همراهی ملت‌ها، تعیین‌کننده است.

عباس علیزاده شوشتری استاد دانشگاه پیام نور خوزستان می گوید: در نگاه تاریخی، تمدنی و بلندمدت در جنوب غرب آسیا، حاکم و نظم‌دهنده آینده این ملت‌ها، ملت‌های مسلمان و اصیل منطقه خواهند بود. اگرچه از نظر حاکمیت و قدرت امروز همه این ملت‌ها مانند ملت ایران نیستند اما روند بیداری و اضافه‌شدن آرام اما مستمر ملت‌های مسلمان به محور مقاومت، با الهام‌بخشی ایران اسلامی آینده روشنی را نشان می‌دهد.

او ادامه داد: تضمین آینده منطقه، در گرو قوت یا ضعف و تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و اجرای به موقع آن‌ها در شرایط امروز است و میزان همراهی ملت‌ها، تعیین‌کننده است.

استاد دانشگاه پیام نور خوزستان گفت: رژیم صهیونیستی در سرزمینی اشغالی و برای تثبیت موجودیت خود می‌جنگد اما حزب‌الله لبنان حداقل دو هدف را دنبال کرده است. اولین هدف در کوتاه‌مدت، حمایت از غزه و فلسطین در جنگ با رژیم است. دومین هدف نیز ایجاد شرایطی است که مهاجرین یهودی، به این نتیجه برسند که ماندن در سرزمینی اشغالی که متعلق به خودشان نیست، بدون امنیت دورنمای روشنی ندارد.

علیزاده شوشتری اضافه کرد: رژیم صهیونیستی با درک این اهداف، موجودیت خود را در خطر دیده و دست به هر کار نابخردانه و غیرانسانی که بتواند زده و شرایط کنونی نیز پایان کار نخواهد بود.

او با بیان اینکه مسئله تنها آینده حزب‌الله نیست، عنوان کرد: حزب‌الله نه تنها جریانی پایدار، ارزشمند و مؤثر است بلکه یکی از قطعات جورچین مقاومت در منطقه و جهان است. قوت عملکرد سایر قطعات این جورچین، در همراه‌کردن و همراه نگه‌داشتن مردم جوامع و مشارکت، مطالبه‌گری و آمادگی مردمی است و این همراهی شرط ادامه حیات موثر مقاومت و تضمین امنیت است.

استاد دانشگاه پیام نور خوزستان عنوان کرد: در موقعیت فعلی، تمام تلاش نخبگان باید بر تبیین شرایط و تفهیم جدی بودن نحوه اثرگذاری رفتار و عملکرد مردم بر آینده خودشان و منطقه متمرکز شود. همه باید بدانیم که باید در مقابل نسل‌های آینده و در مقابل تاریخ پاسخگو باشیم.

علیزاده شوشتری ادامه داد: کسانی که در تاریخ امام علی (ع) را تنها گذاشتند همواره مورد سوال و بازخواست هستند که چرا امام خود را آن‌گونه که حق بود، همراهی نکردند؟ اما امروز خود ما مخاطب همین سوال هستیم که آیا برای ساختن آینده درخشان و تمدن نوین اسلامی، کاری که باید انجام داده‌ایم؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار