استاندار خراسان جنوبی به مناسبت روز ملی روستا و عشایر پیامی صادر کرد.

متن پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت روز ملی روستا و عشایر به شرح زیر است:

باسمه تعالی

"عمده این است که یک کشور بتواند بر روى پاى خود بِایستد و اساس زندگى خود را تأمین کند؛ و این احتیاج دارد به آبادى روستا‌ها و کار کشاورزان و توجّه مسئولین و صرف پول و سرمایه -چه پول و سرمایه دولتى و چه پول و سرمایه مردمى- در دهات و روستا‌ها و امر کشاورزى". مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)

مناطق روستایی و عشایری که در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی (حفظه الله) به عنوان کانون تولید و ارزش آفرینی معرفی می‌شوند، خاستگاه اقتصاد مقاومتی و نیز سنگر تأمین امنیت غذایی، فرهنگی و مرز‌های ایران اسلامی هستند.


بیشتر بخوانید


این موضوع که نشان دهنده جایگاه والای روستاییان عزیز و عشایر غیور در کشور است، از اولویت‌ها و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و در همین راستا توجه ویژه به مناطق روستایی و عشایری به عنوان یکی از راهبرد‌های اصلی در بیانات امامین انقلاب، در شمار مأموریت‌های ویژه تمامی دولت‌های بعد از انقلاب اسلامی قرار گرفته است.

این نگاه ویژه در خراسان جنوبی نیز با حدود ۳۱۰ هزار نفر جمعیت روستایی و عشایری (۴۱ درصد جمعیت استان) در صدر اقدامات دستگاه‌های اجرایی متولی قرار داشته و زمینه ساز اختصاص تسهیلات و امکانات، تحقق مهاجرت معکوس، توسعه مشاغل روستایی، افزایش اقامتگاه‌های بومگردی، رشد فزاینده دامداری‌ها و دامپروری ها، ایجاد بستر‌های مناسب برای عرضه محصولات و تولیدات روستایی، تأمین مسکن مناسب، اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی از جمله؛ احداث طرح‌های آبخیزداری، عملیاتی کردن طرح‌های مربوط به سیستم‌های نوین آبیاری، احیا و مرمت قنوات، اجرای طرح‌های آبرسانی به روستاها، نصب نیروگاه‌های خورشیدی خانگی و ... شده است.

اینجانب با تبریک روز روستا و عشایر به تمامی روستائیان گرامی و عشایر سختکوش خراسان جنوبی که نقشی اساسی در سلامت غذایی استان و کشور دارند، سربلندی و توفیق این بزرگواران را از خداوند منان مسئلت دارم.

امید که بتوانیم در پرتو عنایات الهی و با تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بیش از پیش در جهت رفع مشکلات قشر خدوم روستاییان و عشایرگام برداریم و با مشارکت این عزیزان، شاهد ارتقاء شاخص‌های توسعه پایدار و پیشرفت و آبادانی هر چه بیشتر استان و رسیدن مردمان این جوامع ارزشمند به جایگاه اصلی خود باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار