رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: هوش مصنوعی در حوزه سلامت از پیشگیری تا درمان از اهمیت بالایی برخوردار است.

عبدالرضا پازوکی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی ایران در مراسم نشست خبری رویداد هوش مصنوعی در سلامت و در جمع خبرنگاران، گفت: هوش مصنوعی در زندگی افراد از اهمیت بالایی برخوردار است و هوش مصنوعی در حوزه سلامت کمک بزرگی خواهد کرد.دوره‌های آموزشی هوش مصنوعی ویژه دانشجویان و استادان برگزار شده و در همین خصوص سه سمپوزیوم در دانشگاه برگزار کرده‌ایم.

وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران دو رویداد در خصوص ارائه محصولات بر مبنای هوش مصنوعی و در زمینه‌های مراقبت تا درمان انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: مشارکت متخصصان بین‌المللی در کنار فعالیت دانشگاه در حوزه هوش مصنوعی انجام شده است و سومین رویداد با ۲۵ محور در حوزه هوش مصنوعی برگزار خواهد شد.

پازوکی تاکید کرد: اکنون مدت زمان ساخت داروها با استفاده از هوش مصنوعی کاهش پیدا می‌کند و ارائه خدمات از پیشگیری تا تشخیص و درمان با استفاده از هوش مصنوعی کمک کننده مردم و بیماران خواهد بود. 

وی ادامه داد: اخلاق حرفه‌ای و رعایت حریم اشخاص در هوش مصنوعی مورد بحث و بررسی خواهد بود.در سومین رویداد بین‌المللی هوش مصنوعی بین ۲۰ تا ۳۰ استاد خارجی شرکت خواهند کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران اضافه کرد: ما ۷ هدف در زمینه هوش مصنوعی برای دانشگاه علوم پزشکی ایران تعیین کرده‌ایم. بر اساس برنامه ایران باید جزو ۱۰ کشور اول در حوزه هوش مصنوعی باشد.

در ادامه مجید میر صفا دبیر اجرایی کنگره گفت: این کنگره حدود ۱۵ امتیاز بازآموزی برای شرکت کنندگان دارد و فرصت خوبی برای نیاز سنجی و تبادل اطلاعات ببن متخصصان کشورمان با استادان ببن المللی است.

میر صفا اضافه کرد: پیش بینی شده تا روز کنگره حدود ۲۵۰ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شود. در این کنگره ۱۲۰ تا ۱۵۰ سخنران از ۱۵ کشور به صورت حضوری یا بر خط شرکت می‌کنند. 

پازوکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: ایران بعد از کشور‌های کره جنوبی و چین رتبه سوم را از نظر میزان آی‌کی‌یو را در دنیا دارد که در این رتبه بندی آمریکا جایگاه چهلم را از نظر ضریب هوشی دارا است.

وی افزود: اکنون با استفاده از دستگاه ماموگرافی ۹۳ درصد از بیماری سرطان سینه به خوبی تشخیص داده می‌شوند.

ایران به عنوان تجربه موفق بهداشتی و کاهش مرگ و میر مادران باردار و نوزادان شناخته شده است و در همین راستا متخصصان تاجیکستان در این دانشگاه مسائل مختلف بهداشتی و درمانی را فرا می‌گیرند.

 

برچسب ها: هوش مصنوعی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار