مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: تمام کلاس‌ها معلم دارند؛ اما ممکن است در مواردی خالی بمانند.

مسعود بهرامی، مدیرکل اداره آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این که امسال با توجه به تمهیداتی که از قبل پیش بینی شده بود در ساماندهی نیروی انسانی در شهرستان‌های استان تهران مشکل خاصی وجود نداشت؛ اظهار کرد: سال گذشته متاسفانه در مدارس شاهد کمبود نیروی انسانی بودیم که این امر باعث ناراحتی والدین و دانش‌آموزان شده بود. بر همین اساس برای جلوگیری از این مشکل امسال چند اقدام از جمله برگزاری آزمون‌های استخدامی، تعیین تکلیف بازنشستگان فرهنگی و ... را انجام دادیم.

وی افزود: در طول سال تحصیلی ممکن است برای یک معلم مشکلی همچون بیماری، تصادف و... پیش بیاید و همین امر باعث خالی ماندن کلاس در مدت زمان کوتاهی شود؛ پس نمی‌توانیم بگوییم هیچ کلاسی خالی از معلم نیست.

او با بیان این که در حال حاضر حدود ۳۱ هزار کلاس درس وجود دارند؛ ادامه داد: در حال حاضر همه کلاس‌ها معلم دارند، اما بنا به دلایلی که گفته شد ممکن است معلم در مدت زمان کوتاه در کلاس درس حضور نداشته باشد. در همین خصوص وزارت آموزش و پرورش ۹ هزار عامل کیفیت بخشی در استان تهران برای این مواقع پیش بینی کرده است.

وی با بیان این که در برخی مواقع مدیر و معاون می‌توانند کلاس را اداره کنند؛ تصریح کرد: سه هزار و ۵۰۰ عامل کیفیت بخشی پرورشی داریم تا کلاس‌ها خالی از معلم نباشند.

بهرامی در پایان گفت: بر اساس قانون اساسی مدیر یک ارگان، سازمان و... می‌تواند به طور طبیعی در ماه به حدود ۶ درصد افراد مرخصی دهد و این امر که از ۳۱ هزار کلاس درس، چند کلاس روزانه خالی از معلم باشند امری طبیعی است.

برچسب ها: کمبود معلم ، کلاس درس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار