رئیس پلیس آگاهی پایتخت از انهدام باند سرقت و فروش خودروهای سندنمره در چندین استان کشور، خبر داد.

سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: همکارانم در پایگاه دوم پلیس آگاهی با انهدام باندی که با استفاده از روش سند نمره یا دو تا یکی کردن خودروها اقدام به سرقت و فروش خودروهای مسروقه می‌کردند، موفق به دستگیری سارقان و توقیف چندین خودروی سرقتی شد.

وی افزود: این باند ابتدا خودروهای تصادفی با قیمتی ناچیز خریداری کرده و سپس خودروهای مشابه از نظر مدل، رنگ و تیپ را به سرقت می‌بردند. سارقان با انتقال شماره‌های فنی (ارکان) خودروی تصادفی به خودروی مسروقه، آن را به عنوان خودروی سالم و بی‌رنگ در بازار می‌فروختند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی، پس از بررسی سوابق کیفری خریداران خودروهای تصادفی و رصد سایت‌های فروش آنلاین از جمله دیوار، موفق به شناسایی این باند حرفه‌ای شدند.

وی افزود: کارآگاهان پس از جمع‌آوری مدارک و شواهد لازم به شهرستان شوشتر اعزام شدند و طی دو روز عملیات تعقیب و مراقبت، یکی از اعضای اصلی باند دستگیر شد.

سردار ولیپور گودرزی تصریح کرد: در این عملیات، یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ سفید که پلاک و ارکان آن تغییر یافته بود، توقیف شد. بررسی‌های بیشتر نشان داد که این خودرو در تاریخ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ از شهرستان اهواز به سرقت رفته بود.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به دستگیری ۲ متهم دیگر در این رابطه عنوان کرد: متهمان در بازجویی‌ها به بیش از ده فقره سرقت خودرو و فروش آن‌ها به عنوان خودروهای سالم در استان‌های خوزستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، قم و هرمزگان اعتراف کردند. همچنین، با راهنمایی متهمان و تلاش شبانه‌روزی مأموران، ۹ دستگاه خودروی سند نمره دیگر از استان‌های مختلف کشف و توقیف شد.

سردار گودرزی گفت: تحقیقات همچنان برای شناسایی سایر خودروهای سرقتی و دستگیری افراد مرتبط با این باند ادامه دارد. این موفقیت پلیس آگاهی در مهار یکی از روش‌های پیچیده سرقت خودرو، بار دیگر نشان‌دهنده توانمندی و همکاری مؤثر نیروهای انتظامی در مقابله با جرایم سازمان‌یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار