تانک‌های صهیونیست با شکستن درب پایگاه نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل در لبنان، به زور وارد این پایگاه شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی به دنبال اشغال جنوب لبنان است. استقرار نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل موسوم به یونیفل در این منطقه یکی از بزرگترین موانع عملیات نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان محسوب می‌شود. تل آویو علاوه بر درخواست رسمی برای خروج یونیفل از لبنان، اقدام به هدف قرار دادن مواضع این نیرو‌ها با هدف ایجاد رعب و وحشت در آنها کرده است. 

به گزارش الجزیره، سازمان ملل امروز (یکشنبه) اعلام کرد: تانک‌های ارتش اسراییل با شکستن در‌های ورودی پایگاه نظامیان یونیفل در جنوب لبنان، وارد این پایگاه نظامی شدند. ۳ جوخه از نظامیان صهیونیست وارد این پایگاه شده اند. 

در این بیانیه آمده است: ۲ تانک مرکاوای ارتش اسراییل با تخریب درب اصلی پایگاه نیرو‌های یونیفل به زور وارد پایگاه نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل شدند. این در حالی است که این نیرو‌ها در حال استراحت بودند. 

این بیانیه می‌افزاید: تانک‌های صهیونیست ۴۵ دقیقه پس از اشغال این پایگاه، به دلیل اعتراض نیرو‌های یونیفل و استفاده از مکانیسم‌های ارتباطی از این پایگاه خارج شدند. حضور نظامیان صهیونیست باعث به خطر افتادن جان نیرو‌های حافظ صلح شد. 

نیرو‌های یونیفل همچنین از بمباران گسترده اطراف پایگاه خود از سوی نظامیان صهیونیست خبر دادند که برخی از آنها در فاصله یکصد متری این پایگاه فرود آمده بود. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار