آبشناس گفت: صهیونیست‌ها با وجود سلاح‌های پیشرفته‌ای که دارند، عملا در میدان شکست خورده‌اند و در مقابل حزب الله ناکام هستند.  

عماد آبشناس کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با شبکه خبر در ارتباط با حملات کوبنده روز‌های خیر حزب الله علیه صهیونیست‌ها اظهار کرد: رژیم صهیونیستی یکی از ویژگی هایش آن است که از ابزار رسانه به خوبی می‌تواند استفاده کند و پشتوانه رسانه‌ها و لابی صهیونیست‌ها در جهان بسیار قوی است.

وی ادامه داد:متاسفانه حتی برخی از رسانه‌های عربی هم از صهیونیست‌ها کامل حمایت می‌کنند. صهیونیست‌ها تصور کردند که پس از انجام عملیات‌های ترور، مانند ترور سید حسن نصرالله و عملیات‌های دیگر مانند انفجار پیجر‌ها می‌توانند با انجام یک جنگ روانی و تبلیغاتی روحیه مبارزین حزب الله را بشکنند و پشتوانه آنها را تخریب کنند. آن‌ها می‌خواستند پشتوانه مردمی حزب الله را نابود کند و کاری کنند که حزب الله شکست بخورد، در حالی که اکنون شرایط بر خلاف انتظارات آن‌ها پیش رفته است. حزب الله نه فقط فرونپاشیده بلکه قوی‌تر شده و حمایت‌های بیشتری از طرف مردم دریافت می‌کند.  

آبشناس گفت:وقتی صهیونیست‌ها میلیون‌ها شهروند لبنانی را از خانه‌ها بیرون کرده بسیاری از همین مردم به حزب الله روی آورده اند و تاکنون ما می‌بینیم که عملا در میدان حزب الله نشان داده که نه فقط ضربه نخورده بلکه ضربه نیز به خوبی وارد می‌کند. اکنون بیش از دو هفته است که صهیونیست‌ها در حال تلاش هستند که بتوانند به خاک لبنان نفوذ کنند، در حالی که طبق آمار خودشان تلفات زیادی داشتند. این را هم بدانید آمار‌هایی که صهیونیست‌ها از کشته و زخمی عنوان می‌کنند را ضرب در ۱۰ کنید چرا که اینها هیچ گاه آمار درستی از تلفات خود منتشر نمی‌کنند.

او افزود: آمار صهیونیست‌ها  ۱۵۰۰ کشته و زخمی تنها برای  عملیات ورود به خاک لبنبان بوده است. عملیات غرور آفرین دیروز حزب الله باعث شد در یک حمله یگان‌های ویژه گولاتی بیش از ۱۰۰ کشته و زخمی بدهند و البته همزمان حز ب الله ۴ عملیات دیگر انجام داد که صد‌ها کشته و زخمی دادند.

وی تاکید کرد:صهیونیست‌ها اکنون با وجود برتری هوایی که با سلاح‌های آمریکایی دارند و مردم غیر نظامی را در غزه و لبنان قتل عام می‌کند عملا در میدان در حال شکست بوده و درمقابل حزب الله ناکام هستند.  

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: با وجود همه جنایاتی که صهیونیست‌ها  انجام می‌دهند در نهایت این میدان است که تکلیف را مشخص می‌کند.

وی درباره مهمترین دلیل توانمندی حزب الله لبنان بر خلاف صهیونیست‌ها گفت: تفاوت اصلی نیرو‌های حزب الله با صهیونیست‌ها  اعتقاد و روحیه و باور‌های ایمانی و ایدئولوژی حزب الله است. سرباز اسرائیلی برای شهادت به میدان نیامده، اما مبارز حزب الله از زندگی و زن و بچه و ناموس خود دفاع می‌کند. سرباز حزب الله تا آخرین لحظه می‌ایستد، اما سرباز اسرائیلی از یک الله اکبر می‌ترسد فرار می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار