مدیرکل مرکز بین‌المللی تبلیغ در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: پسندیده نیست که ما یکسال نظاره‌گر باشیم و ببینیم بیش از ۱۷ هزار کودک جلوی چشممان شهید می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمصطفی حسینی نیشابوری، مدیرکل مرکز بین‌المللی تبلیغ در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درباره فرمایش اخیر مقام معظم رهبری پیرامون هم‌افزایی بین کشور‌های اسلامی در مسئله فلسطین و لبنان گفت: کشور‌های اسلامی ملاحظات و احتیاطات خود را کنار بگذارند و به مطالبات مردم و دین اسلام عمل کنند. پسندیده نیست که برادران مسلمانمان، خواهران دینی‌مان و فرزندانمان که پاره تن اسلام و قرآن هستند، در فلسطین و لبنان آواره بشوند و نظاره‌گر بیش از ۱۷ هزار کودک شهید باشیم و فقط اظهار تاسف لفظی کنیم.

حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری ادامه داد: ما پیشنهاد می‌کنیم آحاد ملت‌ها بسیج بشوند و با هر ابزاری که در دست دارند، فضای رخ داده را برای دولتمردان خود سنگین کنند، تا آنها دست به اقدام عملی بزنند. اینگونه نباشد آنها در برابر ظلم و جور ساکت باشند و حتی بعضی از آنها بخواهند در پشت‌پرده حمایت‌هایی از رژیم صهیونیستی بکنند. افکار عمومی دانشگاهیان، جامعه قرآن و توده مردم مسلمان تعیین‌کننده است. آنها باید به طور جدّ از دولتمردانشان مطالبه کنند. همه ما این آیه را به ذهن بسپاریم که: «تَعاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَ التَّقْوى وَ لا تَعاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَ الْعُدْوانِ». اگر به همین یک آیه عمل کنیم، دیگر مجاز نیستیم به گناه، ظلم و صهیونیست کمک کنیم. 

به گفته مدیرکل مرکز بین‌المللی تبلیغ در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اگر مسلمانان جهان به تعبیر امام خمینی (ره) یک سطل آب بر روی رژیم جعلی صهیونیستی می‌ریختند، چیزی از آن باقی نمانده بود. سکوت ما و ملاحظات منافع مادی برخی دولتمردان باعث شد دشمن جری بشود. وگرنه منطق و ابزار دشمن زبون‌تر از آن است که جلوی اسلام و مسلمانان قهرمان بایستد.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار