رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: سرطان ریه دومین سرطان در مردان است که ممکن است به مرگ نیز منجر شود. 

علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در جمع خبرنگاران گفت: در سال‌های اخیر موضوع ابتلا به بیماری تنفسی و مرگ و میر بر اثر بیماری های ریوی رو به افزایش است.

وی با بیان این که بیماری کووید ١٩ تاثیرات زیان باری را بر ریه گذاشته است؛ افزود: علت سوم مرگ و میر در جهان بعد از سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری های ریوی هستند.

او با بیان این که بیماری های تنفسی به دنبال تغییرات اقلیمی در دنیا رو به افزایش هستند؛ ادامه داد: طبیعتاً کشور ما هم از این الگو تبعیت خواهد کرد.

زالی با بیان این که امروزه بیماری‌های ریوی  در  کودکان  بیشتر دیده می‌شود؛ تصریح کرد: پیش بینی می‌کنیم بین حدود ۹ درصد تا ۱۳ درصد مردم ایران با بیماری‌های ریوی همچون آسم و سل روبرو شوند.

او ادامه داد: آلاینده های هوا ،محرک‌ها و آلرژن‌ها می‌توانند در ابتلا به بیماری‌های ریوی نقش اساسی داشته باشند. بیماری‌های ریوی در افراد بالای ۵۰ سال و سیگاری دیده می‌شود. سرطان ریه در مردان دومین سرطان شایع است که ممکن است به مرگ نیز منجر شود. 

وی درباره علائم این بیماری گفت: یکی از مهم‌ترین علائم این بیماری سرفه و خلط خونی است که توصیه می کنیم حتما افراد در صورت مشاهده به پزشک مربوطه مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار