دبیرکل حزب جمهوریت گفت: اگرچه رژیم صهیونیستی با بوق‌های تبلیغاتی که در سراسر دنیا دارد، به‌گونه‌ای وانمود کرده‌ که حماس و مردم غزه جنگ را شروع کردند، اما واقعیت این نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین رسول منتجب‌نیا دبیرکل حزب جمهوریت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران در رابطه با قدرت و توانایی نیروهای محور مقاومت گفت: هر یک از نیرو‌هایی که در مقاومت لبنان، حماس و غزه با رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کنند، به تنهایی یک قهرمان هستند و هدفی جز مبارزه با ظلم و ستم و دفاع از حقوق خودشان ندارند. 

منتجب‌نیا افزود: حدود ۷۰ سال قبل، استکبار انگلیس و بعد از آن هم آمریکا، این غده سرطانی یعنی رژیم صهیونیستی را به وجود آورد تا پایگاهی را در خاورمیانه جهت ایجاد تفرقه بین مسلمانان داشته باشد. 

او گفت: فرماندهان مردم فلسطین یکی از پس از دیگری به شهادت می‌رسند. این فرماندهان جزو کسانی بودند که عمر خودشان را در راه مقاومت وقف کردند تا مردم خود را از ظلم و ستم رهایی دهند و جلوی ظلم و تعدی رژیم صهیونیستی را بگیرند. اگرچه رژیم صهیونیستی با بوق‌های تبلیغاتی که در سراسر دنیا دارند، به‌گونه‌ای وانمود کرده‌اند که حماس و مردم غزه جنگ را شروع کردند، اما واقعیت این نیست. واقعیت این است که مردم غزه سالیان سال است که سعی دارند تا خودشان را از محاصره نجات دهند و بتواند مانند سایر ملت‌ها آزادانه زندگی کنند.

منتجب‌نیا با اشاره به این موضوع که اسرائیل در این جنگ هیچ‌گونه حد و مرزی قائل نشده و همه چیز را به آتش کشیده است گفت: رژیم صهیونیستی مجموعه‌ای از انسان‌های فزون‌طلب و یاغی است که در تاریخ برای کشورگشایی و ظلم و ستم پرورش پیدا کردند. 

دبیرکل حزب جمهوریت اظهار داشت: شهید یحیی سنوار و سایر فرماندهان حوزه مقاومت برای دفاع از بشریت از عمر و زندگی خود گذشتند. 

او همچنین درباره ترور فرماندهان حوزه مقاومت گفت: رژیم صهیونیستی یک هدف شیطانی دارد که آن هم شکست کشور‌های اسلامی و تصرف نیل تا فرات است. از طرفی قدرت‌های جهانی غرب هم که رژیم صهیونیستی را به وجود آورده‌اند، قصد دارند تا در منطقه خاور میانه جایگاه و پایگاهی داشته باشند. 

 منتجب‌نیا ابراز داشت: اسرائیل جای پای آمریکا در اتحادیه اروپا است در برابر قدرت شرق. اگر آمریکا و انگلیس دست از حمایت رژیم صهیونیستی بردارند، اسرائیل به‌زودی شکست می‌خورد و نابود می‌شود.   

دبیرکل حزب جمهوریت در پاسخ به این پرسش که چرا رژیم صهیونیستی بعد از گذشت یکسال دست از نسل‌کشی برنمی‌دارد؟ گفت: دلیل این موضوع این است که این رژیم به دنبال این است که برای خود امنیت ایجاد کند. اسرائیل یک منطقه نظامی است و شهرک‌نشینان را مسلح کرده است. او می‌خواهد که در منطقه مزاحمی نداشته باشد. مردم غزه مردمی هستند که می‌خواهند مستقل باشند و در وطن پدری‌شان زندگی کنند، اما رژیم صهیونیستی می‌خواهد این منطقه را از آنها بگیرد. 

منتجب‌نیا همچنین در رابطه با جنایات اسرائیل گفت: هیچ کس نمی‌تواند که ادعا کند که آمریکا و اروپا در این جنگ بی‌طرف هستند. بدون شک این دو سعی دارند تا با حمایت از رژیم صهیونیستی حضور قاطعانه‌ای در خاورمیانه داشته باشند تا هم مردم را زیر سلطه خود قرار دهند و هم به منافع خود دست پیدا کنند. 

او درباره مقاومت مردم حماس گفت: مردم محور مقاومت، مردمی هستند که حتی اگر یک نفر از آنها هم باقی بماند، باز هم تسلیم نمی‌شوند. نهصت این محور وابسته به شهدایی، چون سیدحسن نصرالله، یحیی سنوار نبوده است و هرکدام از این مردم می‌توانند نقش فرماندهی را ایفا کنند.

 منتجب‌نیا افزود: مردم محور مقاومت در مبارزه و جنگ پرورش پیدا کرده اند. رژیم صهیونیستی مردم حماس را نشناخته است و فکر می‌کند که فقط شهید نصرالله بوده است که می‌توانست آنها را راهنمایی و فرماندهی کند. این درست است که هر لشکر یک فرمانده دارد ولی تمامی مردم محور مقاومت قدرت و توانایی  فرماندهی دارند. 

او همچنین در انتها یادآور شد: خسارت و شهادت وجود دارد ولی اینگونه که رژیم صهیونیستی فکر می‌کند نیست. مردم محور مقاومت هرگز شکست نخورده‌اند. ابن مردم تا آخرین قطره خون در مقابل زور، ظلم و استکبار خواهند ایستاد.

خبرنگار: مهسا حنیفه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۳
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۰۳ آبان ۱۴۰۳
دفاع از بشریت ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۰۳ آبان ۱۴۰۳
شما هم بگذرید
آخرین اخبار