اینکه حماس دچار فروپاشی شده و مقاومت با شهادت فرماندهانش ضعیف می‌شود، روایت دروغین صهیونیست‌هاست.

با کمک روسای خود آخرین تکنولوژی مورد استفاده را در اختیار دارند. در شرایطی که تعدادی از سربازان صهیونیستی در خرابه‌های غزه در حال گشت زنی هستند به تحرکاتی که در نزدیک آن ها ایجاد می‌شود مشکوک می‌شوند و با استفاده از تجهیزات کامل به دنبال آن تحرکات می‌روند. 

درگیری میان آن‌ها و ۳ تن از نیرو‌های حماس پیش می‌آید و طبیعتا با تعداد بالا و امکانات فراوان و به شدت زیاد با شلیک‌های بسیار دو تن از نیرو‌های حماس را به شهادت می‌رسانند. اما صهیونیست ها برای اطمینان از به شهادت رساندن نیرو‌های حماس دست به دامن تجهیزات خود می شوند.

تصاویر از طرف دوربین‌های مداربسته و دوربین های نظامی منتشر نمی‌شود. پهپاد وارد ساختمان به رگبار بسته شده و تقریبا نابود شده وارد می‌شود. پهپاد بعد از ورود به ساختمان متوقف می‌شود و دوبین خود را روی شخصی که مقابل آن قرار دارد و تنها چشمانش پیداست قفل می‌کند و یحیی سنوار یکی از مهمترین فرماندهان حماس را شناسایی می‌کند.

سنوار چوبی را به سمت پهپاد پرت می‌کند، اما برخورد حاصل نمی‌شود و این پهپاد پیشرفته از ساختمان نابود شده خارج می‌شود و دقایقی بیشتر نمی‌گذرد که صهیونیست‌ها ساختمان را با شلیک تانک‌های خود و به قصد کشتن سنوار با آتش گلوله باران می‌کنند و به آرزوی خود یعنی به شهادت رساندن فرماندهی مهم و پر قدرت میدان مقاومت یعتی سنوار می‌رسند.

سنواری که شاید اگر کسی او را نمی‌شناخت و نمی‌دانست در نوار غزه چه می‌گذرد باورش نمی‌شد که شهادت او به این شکل رقم خورده است و تصاویر پهپاد و لحظه شلیک گلوله تانک به خانه تخریب شده برای کشتنش را صحنه‌ای از یک فیلم درخشان هالیوودی تصور می‌کردند.

اما فیلم نبود، یحیی سنوار در میدان و در حالی که تا اخرین لحظه عمر خود و به جدی‌ترین شکل علیه صهیونیست‌ها اقدام می‌کرد به شهادت رسید.

شهادت سنوار مانند به شهادت رساندن شهید سید حسن نصرالله و سردار نیلفروشان آن هم با بمب‌های سنگر شکن و همچنین شهید اسماعیل هنیه از اهمیت بسیار فراوانی برخوردار است و نمی‌توان گفت که این ضربات شرایط را برای نیرو‌های مقاومت منطقه سخت نمی‌کند. اما موضوع آن جا روشن می‌شود که این ضربات تنها مدتی کوتاه شرایط را کمی تغییر می‌دهد و سال‌ها است که مقاومت و حزب الله نشان داده اند که وابسته به فرد نیستند و سال هاست که خیلی سریع و بدون هیچ مشکلی با وجود نیرو‌هایی جوان‌تر و جدید با ترور فرماندهان خود چندان مشکلی مواجه نمی‌شود وکه حتی با قدرت بیشتری مقابل جنایتکار‌های صهیونیست‌ها قرار می‌گیرد.

تمامی مردم محور مقاومت قدرت و توانایی فرماندهی دارند

حجت‌الاسلام والمسلمین رسول منتجب‌نیا دبیرکل حزب جمهوریت اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در رابطه با قدرت و توانایی نیرو‌های محور مقاومت گفت: هر یک از نیرو‌هایی که در مقاومت لبنان، حماس و غزه با رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کنند، به تنهایی یک قهرمان هستند و هدفی جز مبارزه با ظلم و ستم و دفاع از حقوق خودشان ندارند. 

او درباره مقاومت مردم حماس گفت: مردم محور مقاومت، مردمی هستند که حتی اگر یک نفر از آنها هم باقی بماند، باز هم تسلیم نمی‌شوند. نهصت این محور وابسته به شهدایی، چون سیدحسن نصرالله، یحیی سنوار نبوده است و هرکدام از این مردم می‌توانند نقش فرماندهی را ایفا کنند.

 منتجب‌نیا افزود: مردم محور مقاومت در مبارزه و جنگ پرورش پیدا کرده اند. رژیم صهیونیستی مردم حماس را نشناخته است و فکر می‌کند که فقط شهید نصرالله بوده است که می‌توانست آنها را راهنمایی و فرماندهی کند. این درست است که هر لشکر یک فرمانده دارد ولی تمامی مردم محور مقاومت قدرت و توانایی فرماندهی دارند. 

او همچنین در انتها یادآور شد: خسارت و شهادت وجود دارد ولی اینگونه که رژیم صهیونیستی فکر می‌کند نیست. مردم محور مقاومت هرگز شکست نخورده‌اند. ابن مردم تا آخرین قطره خون در مقابل زور، ظلم و استکبار خواهند ایستاد.

حزب الله کادر سازی کرده است

مجید صفاتاج کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در ارتباط با ترور فرماندهان ارشد حماس و مقاومت توسط صهیونیست‌ها اظهار کرد: جنبش حماس همانند جنبش حزب الله شروع به کادر سازی زیادی کرده و آن‌ها نیرو‌های نخبه و جوان با انگیزه و با تجربه‌ای را در اختیار دارند.

وی ادامه داد: حزب الله و مقاومت نیرو‌هایی را پرورش داده که این‌ها از دید دستگاه‌های اطلاعاتی صهیونیست‌ها پنهان مانده است.

صفاتاج تاکید کرد:‌صهیونیست‌ها لیست‌هایی را در اختیار داشتند که از چند دهه قبل رهبران مقاومت اسلامی لبنان و حزب الله را می‌شناختند و شروع به ترور این فرماندهان کردند، اما به دلیل این که حزب الله کادر سازی کرده است و حماس هم به همین شکل این چهره‌های جوان و نخبه و با انگیزه هنوز برای صهیونیست‌ها شناسایی نشده اند.

شهادت سنوار انگیزه بزرگی را در جوانان غزه ایجاد می‌کند

عمادی کارشناس مسائل غرب آسیا نیز اظهار کرد:، اما اینکه این ترو‌رها چه تاثیری دارد تجربه ثابت کرده اساس ترور نتایجی که صهیونیست‌ها دنبال آن هستند ندارد و کم نبودند رهبرانی که در این ساله‌ها در گروه مقاومت ترور شدند. هم در حزب الله، حماس و جهاد اسلامی، اما این گروه‌ها دچار فروپاشی نشدند و رهبران جدید خیلی سریع جایگزین شدند. طوفان الاقصی را شهید سنوار طراحی کرد. شهیدی که ۲۳ سال در زندان صهیونیست‌ها بود. یکی از مهمترین شاخصه‌های گروه‌های مقاومت آن بوده که با ترور رهبران خود نابود نمی‌شوند و این را سال‌ها ثابت کرده است.

عمادی گفت: این تصور که صهیونیست‌ها با جنایات و شهید کردن سید حسن نصر الله، شهید هنیه و یحیی سنوار به دنبال نابودی مقاومت هستند تبلیغات رسانه‌ای بوده و صهیونیست‌ها می‌دانند در این سال‌ها کم ترور نکردند و بعد از این ترور‌ها اصولا مقاومت قوی‌تر نیز عمل کرده است.

وی افزود: بعد از تررو سید حسن نصرالله حزب الله ضربات شدیدتری از زمان حضور سید حسن می‌زنند و اکنون درباره حماس نیز همین است. ترور سنوار که رهبر واقعی بود و در میدان نبرد شهید شد سبب ضربه جدی به مقاومت نمی‌شود اتفاقا انگیزه بیشتری برای مقاوت ایجاد می‌کند. شک نکنید شهادت او انگیزه بزرگی را در جوانان غزه ایجاد می‌کند؛ بنابراین روایتی که حماس دچار فروپاشی شده و مقاومت با شهادت فرماندهانش ضعیف می‌شود تنها روایت دروغین صهیونیست‌هاست.

خبرنگار: محمدحسین نیک خوی متین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۸
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۰۳ آبان ۱۴۰۳
تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۰۳ آبان ۱۴۰۳
میدان دست تروریست‌ها است نه مقاومت تمامی بهترین فرماندهان و مردان نیک را ترور کردن از خواب بیدار بشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۰۳ آبان ۱۴۰۳
روح شهدا شاد، روحشان هم نجابت بخش فلسطین و لبنان خواهد بودانشااالله
آخرین اخبار