شهردار کرمانشاه با اعلام اینکه در نیمه اول امسال ۲۹ نقطه حادثه‌خیز شهر ایمن‌سازی و رفع خطر شده ، گفت: هم اکنون ۱۲ نقطه حادثه خیز دیگر توسط پلیس راهور شناسایی شده که اصلاح آن در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

نادر نوروزی روز یکشنبه افزود: پس از نصب سرعت کاه‌ها در کمربندی غربی و شرقی و همچنین تجهیزات و علایم ترافیکی در نیمه نخست امسال آمار کشته‌ها تقریبا به صفر رسیده است.

وی، اما تصریح کرد که در بقیه معابر سطح شهر کرمانشاه غیر از کمربندی شرقی و غربی متاسفانه طی ۶ ماه نخست امسال آمار فوتی ۶۴ و سوانح رانندگی ۲۷ مورد را نشان می‌دهد یعنی ضریب تصادفات منجر به فوت ۲/۳۷ به ازای هر خودرو است.

نوروزی اظهار کرد: بیشترین فوتی طی ۶ ماه اول سال جاری در بزرگراه شهید سلیمانی با سه تصادف و ۱۱ کشته بوده است و به ترتیب بلوار تعاون، بلوار شهید بهشتی و خیابان شهید بهشتی بیشترین سوانح رانندگی و فوتی‌ها را به خود اختصاص داده است.

شهردار کرمانشاه اضافه کرد: سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و اصرار راننده به رانندگی طولانی مدت، خستگی و خواب آلودگی و هم چنین ایمنی پایین خودرو‌ها علت اصلی سوانح بوده است که در این راستا باید از تجهیزات و علائم رانندگی استفاده کرد.

نوروزی با بیان اینکه ایمنی جاده‌ها و کیفیت خودرو‌ها نقش مؤثری بر کاهش یا افزایش تصادفات دارد، افزود: در تصادفات فوتی و جرحی اگر خودرو خوب و باکیفیت باشد قطعاً آمار فوتی‌ها و جرحی‌ها کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه یک خطای کوچک همچون عدم توجه به جلو یا خواب آلودگی راننده، مجازاتش نباید مرگ باشد، گفت: اگر خودرویی از مسیر منحرف می‌شود باید بررسی کرد که نقش جاده و خودرو در کاهش خسارت این تصادف چه عواملی می‌تواند باشد.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد:پس از نصب سرعت کاه‌ها و تجهیزات و علایم ترافیکی در کمربندی‌های شرقی و غربی که ایمن سازی جاده را به همراه داشت متاسفانه آمار سوانح به سمت خیابان‌های اصلی شهر بیشتر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.