استاندار سیستان وبلوچستان گفت: ساماندهی و اختصاص امکانات برای حاشیه نشینیان شهر چابهار ضروری است و این امر باعث کاهش معظلات اجتماعی و حل مشکلات پیش روی هزاران نفر از ساکنان این مناطق خواهد شد.

 محمد کرمی در این بازدید از ظرفیت های تجاری، اقتصادی، طرح های در دست اجرا و حاشیه نشینی شهر چابهار اظهار کرد: ساخت پروژه یک‌هزار واحدی میرآباد یکی از نیارمندی های منطقه بود که می‌تواند کمک شایانی به اقشار کم درآمد در خانه دار شدن را داشته و نقش بسزایی در ساماندهی حاشیه شهر چابهار خواهد شد.

وی افزود: ساخت مدرسه، مسجد، مکان ورزشی و تفریحی در این پروژه اجر شده که می‌تواند در ساماندهی حاشیه نشینی نقش مثبت و ماندگاری داشته باشد.

طرح اقدام ملی مسکن شهرستان چابهار روند پیشرفت بسیار خوبی دارد

استاندار سیستان وبلوچستان در ادامه بازدیدهای خود از طرح ها عمرانی چابهار گفت: پیشرفت طرح های عمرانی و پروژه های در دست ساخت چابهار، بویژه طرح اقدام ملی مسکن از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار بوده و خیلی از طرح ها بزودی به بهره برداری خواهند رسید.

وی ادامه داد: پروژه ۱۱ هکتاری کمب و ۶۳۰ واحدی اقدام ملی، پروژه موج، تعاونی مسکن اداره بندر، یک‌هزار و ۸۳۲ واحدی پشت ترمینال اقدام ملی فقط قسمتی از پروژه های ماندگار این شهرستان است.

کرمی گفت: پروژه مَکُران سازه با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

تلاش و دقت در اجرای پروژه های ملی و استانی در اولویت کاری است
استاندار سیستان و بلوچستان همچنین به همراه معاون عمرانی استانداری، مدیرکل مسکن شهرسازی، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان و مدیران شهرستانی باحضور در محل تجهیز کارگاه از آخرین اقدامات و روند عملیات زیرساخت راه آهن قرار گرفت.

وی افزود: پروژه ابنیه زیرسازی راه آهن شهرستان از پیشرفت بسیار خوب و قابل قبولی برخوردار بوده و پروژه ای است که با اتمام آن شاهد توسعه و تحول منطقه خواهیم بود.

کرمی ادامه داد: :کیفیت و دقت در پروژه ها از اهمیت و جایگاه مهمی برخوردار بوده و باید دقت کافی در این زمینه را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه پرداخت مطالبات پیمانکاران باید در موعدد مقرر انجام گیرد، گفت: در طرح های مختلف توجه به مسائل اجتماعی و شرایط اقلیمی باید لحاظ شود تا با گذشت زمان شاهد افت کیفیت پروژه ها نشویم.

بازدید استاندار از کرویدور پلیس راه چابهار به سه راهی ریمدان و کریدور لجستیک شهید بهشتی(کمربندی جنوبی)

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین از روند اجرایی کریدور پلیس راه چابهار به سه راهی ریمدان بازدید کرد و گفت: این مسیر ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و می تواند با افتتاح و راه‌اندازی این کریدور اتصال به مرز ریمدان شاهد توسعه و تجارت و صادرات به کشور پاکستان باشیم.

وی همچنین از شهر جدید تیس و پروژه های در حال اجرای آن بازدید کرد و افزود: شهر جدید تیس در حد فاصل شهرستان‌های کنارک و چابهار در زمینی به مساحت حدود چهار هزار هکتار در حال احداث است.

کرمی ادامه داد: این شهر اولین شهر جدید ساحلی کشور و اولین شهر از نسل نوین با کارکرد گردشگری و مسکونی شهرهای جدید در کشور محسوب می‌شود.

جلسه شورای اداری شهرستان کنارک با محوریت بررسی طرح‌ها و مسائل و مشکلات حوزه شهری و روستایی این شهرستان به ریاست استاندار سیستان و بلوچستان برگزار شد.

استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه شورای اداری شهرستان کنارک گفت: با همت و همکاری تمام مسوولان بتوانیم مشکلات مردم را رفع کنیم.

وی بیان کرد: مدیران سیستان و بلوچستان باید در کنار مردم باشند و نسبت به مطالبات و پی گیری مشکلات مردم حضور میدانی داشته باشند.

عبدالغفور حوت فرماندار شهرستان کنارک ضمن خدا قوت و حضور استاندار سیستان و بلوچستان در شهرستان به بیان ظرفیت ها و پروژه ها عمرانی که در سه سال در این منطقه انجام شده پرداخت و بر حل مشکلات در حوزه فاضلاب، مخابرات و دیگر حوزه تاکید کرد.

بهره برداری قطعه یک بزرگراه کنارک - نیکشهر

استاندار سیستان و بلوچستان قطعه یک محور کنارک - نیکشهر و ایرانشهر به طول هفت کیلومتر با اعتبار هزینه یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال را افتتاح کرد.

وی گفت: با افتتاح این محور ارتقاء محور به راه شریانی درجه یک، چهارخطه شدن محور، حذف نقاط پر تصادف، ارتقاء سرعت طرح ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت، ارتقاء ایمنی و مدیریت دسترس و ارتقاء کیفیت حمل و نقل می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار