مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: ۲ میلیون و ۱۳۱ هزار و ۹۰۶ نفر زیر پوشش بیمه سلامت هستند که بیش از ۶۳ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند.

فریده جعفری مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۶۳ درصد جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: بیمه شدگان صندوق روستایی ۵۱۰ هزار نفر از افراد مربوط به دهک‌های یک تا ۵ و صندوق سلامت ایرانیان- همگانی هم یک میلیون و ۷۴۸ هزار و ۹۳ نفر معادل ۸۲ درصد جمعیت بیمه‌شدگان از خدمات بیمه‌ای سلامت بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۳۲ مرکز تشخیصی درمانی با بیمه سلامت قرارداد همکاری دارند، افزود: طی امسال، بیش از ۲ میلیون و ۸۹۴ هزار بار مراجعه بیمه‌شدگان در سامانه‌های الکترونیکی بیمه سلامت ثبت شده و مبلغ ۱ میلیارد و ۲۳۰ تومان هزینه پرداخت شده است.

جعفری با اشاره به اهم اقدامات بیمه سلامت استان، اضافه کرد: رایگان شدن حق بیمه دهک درآمدی یک تا ۵ جامعه و اعمال تخفیفات در پرداخت حق بیمه دهک‌های ۶ تا ۹، پوشش بیمه ساکنان محلات کم برخوردار به صورت رایگان، تداوم و توسعه پوشش بیمه اتباع خارجی، اجرا و استقرار طرح نسخه نویسی الکترونیک، اجرای طرح دارویار و افزایش پوشش تعهدات بیمه‌ای اقلام دارویی، اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع بخشی از خدمات و اقدامات بیمه سلامت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.