مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: امدادگران و نجات گران این نهاد طی امسال، ۸۸۰ عملیات امدادی در راستای نجات جان شهروندان در نقاط مختلف استان انجام داده‌اند.

حمید محبوبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی با اشاره به انجام ۸۸۰ عملیات امدادی توسط هلال احمر استان، گفت: از این تعداد، ۴۹۴ مورد مربوط به حوادث ترافیکی و جاده‌ای بوده است.

وی اضافه کرد: ۶۴ مورد عملیات کوهستان، ۲۹ مورد کمک به افرادی که دچار آبگرفتگی شده بودند و ۱۲ مورد عملیات در خصوص کشف مفقودی از جمله اقدامات هلال احمر طی امسال به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: در این حوادث حدود ۳ هزار و ۲۰۰ نفر حادثه دیده از کمک‌های هلال احمر برخوردار شدند که از این تعداد، حدود هزار و ۸۰۰ نفر مصدوم بودند.

مدیرعامل هلال احمر آذربایجان‌غربی ادامه داد: ۵۰۷ نفر از این تعداد به مراکز درمانی منتقل شدند.

محبوبی گفت: همچنین امسال بیش از ۴ هزار و ۱۰۰ امدادگر همکاری داشته و بیش از ۱۱۰ خودرو امدادی و کمک دار مورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: بیش از ۲۱ درصد این حوادث در شهرستان ارومیه بوده و مرکز استان با ۱۸۵ حادثه بیشترین میزان را به خود اختصاص داده ضمن اینکه سلماس و اشنویه، البته با فاصله در رده‌های دوم و سوم بیشترین حوادث قرار داشتند.

وی اضافه کرد: پایگاه امداد و نجات قوشچی ارومیه پرکارترین پایگاه بوده و با پوشش ۷۷ موردی، بیشترین اقدامات امدادی را انجام داده است؛ علاوه بر آن، آغ بلاغ اشنویه و سه راهی جلدیان پیرانشهر در رده‌های بعدی بیشترین عملیات امدادی بوده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.