سهرابی گفت: حزب‌الله قوی‌ترین گروه نظامی محور مقاومت است و با حماس در مباحث امکانات و لجستیکی بسیار متفاوت است و صهیونیست‌ها بر این امر واقفند.

سهرابی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با شبکه خبر درباره آخرین شرایط در نوار غزه و لبنان اظهار کرد:‌ بحثی که وجود دارد این است که صهیونیست‌ها از اول نگفتند که برای حمله زمینی به جنوب لبنان  تمام عیار آماده هستند. برای آن که در این موضوع نیاز به تجربه است که باید به دست آورد. پس نمی‌تواند به اهدافی مانند نابود کردن گروه‌های مقاومت و یا آزادی اسرای خود و یا مباحث دیگر دست پیدا کند.

وی ادامه داد: حزب‌الله قوی‌ترین گروه نظامی محور مقاومت است و با حماس در مباحث امکانات و لجستیکی بسیار متفاوت است صهیونیست‌ها بر این امر واقفند. جنگ‌های متعددی که رژیم با مقاومت داشته تمامی این مباحث در این جنگ‌ها موجب عقب نشینی آن‌ها شده. حزب‌الله شرایط خود را بر صهیونیست‌ها تحمیل کرده و این ٰرژیم این را می‌داند و بر آن واقف است و با وجود گذشت چند روز از حمله نظامی و زمینی، خود سانسوری حاکی از این امر است که نیرو‌های حزب‌الله در بحث جنگ زمینی و نظامی از توان بالایی برخوردار هستند و می‌توانند از جنوب لبنان دفاع کنند و قطع به یقین در آینده هم برای اسرائیل جز شکست هیچ دستاورد دیگری نخواهند داشت .

وی درباره مهمترین دستاورد رایزنی‌های کشورمان در منطقه با کشور‌های منطقه اظهار کرد: مهمرتین دستاورد این رایزنی‌های ایجاد یک محور امنیتی برای محکوم کردن صهیونیست‌ها بود و این که ایران می‌خواهد به تمام منطقه بفهماند که ما خواهان جنگ نیستیم و منطقه با صلح را می‌خواهیم، اما اگر تجاوزی از صهیونیست‌ها صورت گیرد و یا کشور‌های منطقه اجازه استفاده از حریم هوایی خود را به صهیونیست‌ها بدهند ما کاملا پاسخ جدی خواهیم داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار