مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از تحصیل بیش از ۳۰۰۰ دانش آموز در ۱۳ مدرسه امین استان خبر داد.

رضا رضایی در نشست تخصصی مسئولان حوزه علمیه استان کرمان با مجریان مدارس طرح امین، مدارس امین را فرصت ویژه‌ای برای پیشبرد اهداف پرورشی، به منظور اجرای سند تحول و رسیدن به ثمرات شجره طیبه، برشمرد و هدف آن را، تربیت دانش‌آموزانی با باور‌ها و رفتار‌های اسلامی و دینی، مطابق آموزه‌های متعالی قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام عنوان کرد.

وی تاکید کرد: مدارس طرح امین باید به الگویی برای سایر مدارس تبدیل شوند و برای این مهم، مبلغانی که در طرح امین کار می‌کنند باید به صورت تمام‌وقت در مدارس حاضر باشند، در ضمن باید مهارت‌های ارتباطی با دانش‌آموزان در سنین مختلف را بلد باشند و بتوانند ارتباطی صحیح برقرار و پیام‌های دین را در وجود دانش‌آموزان نهادینه کنند.

رضایی تصریح کرد: ۲ هزار و ۶۰۰ طلبه اعم از حوزه علمیه برادران و خواهران در قالب "طرح امین" و دیگر طرح‌ها به عنوان طلبه تبلیغی هفته‌ای چند ساعت با حضور در مدارس استان به سئوالات دینی دانش آموزان و حتی معلمان در وقت‌های خارج از کلاس‌های رسمی پاسخ می‌دهند، با دانش آموزان مأنوس می‌شوند و از این رهگذر برخی مسائل دینی و اخلاقی و اعتقادی را برای آنان بازگو می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان تاکید کرد: مدارس امین باید به گونه عمل کنند که الگوی برای سایر مدارس باشند و دانش آموزانی در تراز جمهوری اسلامی را تربیت کنند.

رضایی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای فرهنگی و دانش آموز گفت: شهدا برای همیشه در تاریخ کشور ماندگار و جاودانه شدند؛ زیرا جمهوری اسلامی تنها نظامی در تاریخ ۲ هزار و ۵۰۰ ساله کشور است که ذره‌ای از خاک کشور را به بیگانه نداده است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۳ مدرسه امین در استان کرمان با پوشش بیش از ۳ هزار دانش آموز گفت: توجه به ساحت شش گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در این مدارس ضروری است.

رضایی با تاکید بر اینکه مدارس باید به مدارس زندگی تبدیل شوند، تصریح کرد: باید در مدارس بهتر زیستن و بهتر با هم زیستن. ا به دانش آموزان یاد دهیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از مدیر مدرسه به عنوان مهمترین و اثربخش‌ترین رکن مدرسه نام برد و افزود: عمر طلایی دانش آموزان در آموزش و پرورش تحویل مدارس است و باید دانش آموزان را برای رسیدن به حیات طیبه مورد تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آموزش دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار