رئیس کل دادگستری کردستان گفت: در حال حاضر ۳۹ شعبه دادگاه صلح با ۴۱ قاضی در دادگستری استان مشغول به خدمت هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی در مراسم آئین افتتاح دادگاه های صلح در مرکز استان برگزار شد ، اظهار کرد:  دادگاه‌های صلح در ۱۰ شهرستان و پنج بخش استان در حال فعالیت هستند و از امروز دادگاه های صلح  سنندج نیز افتتاح و فعالیت خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه دادگاه های صلح در تمام استان در حال حاضر فعال است، افزود: هیات بازرسی دادگستری استان تاکنون از تمامی حوزه های قضایی بازرسی بعمل آورده اند و به رفع مشکلات و نواقص این دسته از شعب رسیدگی کرده و در این خصوص استان کردستان جزو استانهای پیشتاز در سطح کشور است.

رئیس کل دادگستری کردستان با اشاره به فلسفه دادگاه صلح افزود: وظیفه ذاتی شوراهای حل اختلاف اصلاح ذات البین است که بر اساس قانون جدید شوراهای حل اختلاف به اعضای شورای حل اختلاف واگذار شده و رسیدگی های قضایی و صدور احکام از آنها سلب و به قضات دادگاه صلح سپرده شده است.

وی افزود : در دادگاه های صلح ، سه دسته از پرونده ها رسیدگی می شود که شامل پرونده های حقوقی موجود در شعب حقوقی، پرونده های ارجاعی از شوراهای حل اختلاف به دادگاه های صلح  و دادخواست‌های جدیدی که در صلاحیت دادگاه صلح است.

رئیس کل دادگستری کردستان خطاب به قضات دادگاه های صلح سنندج گفت : رای متقن شما زمینه ساز گسترش فرهنگ مصالحه و صلح و سازش و همچنین اقتدار دستگاه قضایی را بدنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی از مدیران دستگاههای اجرایی، روحانیون، ماموستاها، متنفذین، وکلا، کارشناسان  و صلح یاران خواست تا دستگاه قضایی را در گسترش و بسط صلح و سازش و اصلاح ذات البین و همچنین کاهش ورودی پرونده به دادگستری همراهی کنند.

در پایان این مراسم ، ۹ نفر از قضات دادگاه صلح مرکز استان ابلاغ قضایی خود را از رئیس کل دادگستری استان دریافت و در مرکز استان شروع به‌کار کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار