رئیس بنیاد مستضعفان گفت: سندملی اشتغال پایدار در ۳۵۰ شهرستان و ۲۵۰۰ روستا و مناطق حاشیه‌ای در کشور در جهت رفع محرومیت‌زدایی امروز رونمایی شد.

حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان در دومین گردهمایی شبکه تسهیلگران جهادی محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان با بیان اینکه  رونمایی از سند ملی اشتغال پایدار در ۳۵۰ شهرستان و ۲۵۰۰ روستا و منطقه حاشیه‌ای در اردوگاه حضرت امام خمینی (ره) شهرلواسان در استان تهران برگزار شد گفت: اتحاد و مشورت‌ یکی از مسائلی است که باید تسهیلگران جهادی در اقدامات خود در مناطق محروم جهت خدمت به مردم انجام دهند .

وی با بیان اینکه  برنامه‌های اشتغال محور و ایجاد اشتغال در مناطق مختلف با  مطالعه  و نظر خواهی فعالان محله و افرادی که قدمت و سابقه دارند تهیه شده است گفت: برای همه منابع برنامه تهیه شده به طوری که برای بیش از ۱۵۰۰ منطقه برنامه تهیه شده و  در کنار تمامی ضوابط استاندارد‌ها دستور العمل تهیه شده است.

او اظهار کرد: در این گردهمایی افراد تجاربی به دست می آوردند و از سوی دیگر با برنامه هایی که تهیه می شود امیدوار هستیم که بتوانیم اقدامات گسترده ای  را در مناطق محروم کشور انجام دهیم.

دهقان گفت: تمامی اقدامات در حوزه اشتغال با هماهنگی دستگاه ها و فرمانداری ها تهیه می شود و در بحث  اشتغال وزیرساخت ها مشارکت ها عمدتا رنگ وبوی خود مردم و فعالان را می دهد چراکه در هر جامعه ای که کارآفرینان توانمند وارد صحنه شوند ظرف یک سال اشتغال در آن بخش  پر رونق می شود.

وی افزود: طبق برنامه ریزی که انجام داده ایم امیدواریم بانک ها مشارکت بیشتر در پرداخت تسهیلات اشتغال داشته باشند و  در حوزه مشاغل خانگی و ایجاد بنگاه های کوچک همکاری بهتری داشته باشیم.

دهقان درباره اقدامات و وظایف تسهیلگران جهادی با هدف محرومیت زدایی گفت : تسهیلگران وظیفه دارند که خدمت کنند باید ابزار هم در اختیار باشد ولی کمبودها دلیلی بر عدم انجام وظیفه نیست و اینجاست که افراد جهادی خلاقیت خود را در برداشتن سد راه نشان دهد .

رئیس بنیاد مستضعفان  با بیان اینکه امروز وضعیت منطقه بسیار متاثر از رفتار و اقدام و انسجام میان مردم‌مسلمان است و وضعیت امروز ایران برگرفته از رهبری امامین انقلاب ، فداکاری مردم ایران و تلاش نیروهای مسلح و بسیج بوده است گفت: تسهیلگران بعنوان عضوی از خانواده بزرگ خدمت در کشور هستند که باید پیرو منویات ومطالبه رهبری در جهت بهبود وضعیت معیشتی و رفاه مردم حرکت جهادی کنند .

رئیس بنیاد مستضعفان گفت : باید پیوستگی میان تسهیلگران جهادی و مسئولان در جهت ایفای نقش جهادی در محرومیت زدایی وجود داشته باشد و ما شما را پیشقراولان جبهه محرومیت زدایی دانسته وحامل پیام انقلاب در خدمت به مردم می دانیم.

دهقان  با بیان اینکه تسهیلگران باید بیشتر تلاش کنند تا در اجرای واقعی و بهینه محرومیت زدایی در جامعه موفق باشند گفت: وقتی اشتغال ایجاد می شود فرد شاغل احساس امنیت می کند که به تبع آن جامعه نیز صاحب آرامش شده و باید شهروندان دارای در آمد باشند تا عزت مندانه زندگی کنند و آسیب های اجتماعی کم وکوتاه شود .

وی ادامه داد : فشارهای محلی برای تسهیلگران نباید راه برای آنان ایجاد کند تسهیلگران بر اساس مطالعات ، شاخص ها ، وضعیت محرومیت ها مناطق و مطالبات رهبری ماموریت‌های خود را تعریف و به نحو احسن انجام دهند   تسهیلگران توجه‌کنیم که از اقدامات خود غافل نشویم وکار را خوب انجام دهیم .

گفتنی است در این برنامه تفاهم‌نامه ای میان بنیاد علوی و یکی  از بانک ها به ارزش بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان برای تسهیلات اشتغالزایی کسب و کار خرد و کارآگاه هایی تا ۲۰ نفر کارگر به منظور ایجاد ۶۵ هزار طرح به امضا رسید .

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار