معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد قزوین گفت: هفت میلیارد و ۸۸۱ میلیون ریال از سوی خیران در طرح قرض ماندگار جذب شده که نسبت به سال قبل ۲۳ درصد افزایش داشته است.

همت امانی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد قزوین گفت: طرح ماندگار از جمله برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین است که در آن سعی شده با استفاده از ظرفیت خیران تسهیلات مورد نظر مددجویان فراهم شود.

وی افزود: در قالب طرح قرض ماندگار هر میزان از مبلغی که شهروندان و خیران در قالب قرض الحسنه به کمیته امداد مساعدت کنند، به همان میزان نیز کمیته امداد اعتبار در نظر گرفته و هم افزایی می‌کند، به طور مثال اگر ۱۰ میلیارد ریال توسط خیران به صورت خرد یا کلان برای این طرح در نظر گرفته شود، به همان میزان نیز اعتبار از طریق کمیته امداد برای پرداخت تسهیلات در نظر گرفته خواهد شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد قزوین ادامه داد: در سال گذشته مبلغ ۱۲ میلیارد ریال از طریق خیران استان در قالب این طرح جمع آوری شد و کمیته امداد نیز با هم افزایی همین میزان اعتبار شروع به پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد کرد که این تسهیلات تا امروز به صورت چرخشی ادامه داشته و به طور دایم با گردش در دست مددجویان بخشی از مشکلات آنها را پوشش می‌دهد.

وی گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در نظر داریم تا در سال جدید مبلغ ۳۵ میلیارد ریال از محل ظرفیت خیران استان به منظور پیشبرد اهداف این طرح اعتباراتی را جمع آوری کنیم که این موضوع نیاز به تبیین و فرهنگ سازی مناسب دارد، در همین راستا هم استانی‌های عزیز و نیکوکاران قزوینی می‌توانند کمک‌های خیرانه خود را از طریق از طریق تارنمای https://ekram.emdad.ir و سامانه www.۳۳۸۰۸.ir به هر میزان دلخواه مساعدت کنند.

امانی بیان کرد: مبلغ جمع آوری شده در قالب طرح قرض ماندگار به منظور رفع مشکلات بسیاری از مددجویان از طریق پرداخت تسهلات معیشتی، مسکن، جهیزیه، خدمات درمانی و مایحتاج زندگی پرداخت می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد قزوین افزود: بحث قرض الحسنه یکی از آموزه‌های انسان ساز در دین مبین اسلام بوده که دستاورد‌های زیادی در بحث اجتماعی و اقتصادی به همراه داشته و توصیه‌های زیادی نیز به منظور انجام و ترویج آن صورت گرفته است.

وی بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) با الگوگیری از این فرهنگ دینی بحث ترویج فرهنگ قرض الحسنه در جامعه را در دستور کار خود قرار داده و به منظور تبیین دستاوورد‌های آن طرح قرض ماندگار را اجرا کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.