مدیرکل گمرک قزوین گفت: در ۶ ماهه سال جدید، ۴۱۶ هزار تن کالا به ارزش ۲۷۴ میلیون دلار از طریق گمرک قزوین به خارج از کشور صادر شد.

سعید نادری مدیرکل گمرک قزوین گفت: گمرک قزوین در حوزه صادرات طی ۶ ماهه سال جدید، ۴۱۶ هزار تن کالا به ارزش ۲۷۴ میلیون دلار را به کشور‌هایی از جمله عراق، امارات متحده عربی، هند، افغانستان و ترکیه صادر کرد.

مدیرکل گمرک قزوین گفت: درآمد گمرک قزوین طی ۶ ماهه سال جدید ۲۲ هزار و ۴۴۸ میلیارد ریال بود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۹ درصد رشد داشت.

وی به مهمترین کالا‌های صادر شده از گمرک قزوین اشاره کرد و یادآور شد: عمده کالا‌هایی که در حوزه صادرات داشتیم روغن پایه، پودر شوینده، مفتول مسی، میله آهنی و رزین بودند.

نادری ادامه داد: ۹۲ هزار تن کالا به ارزش ۵۷۶ میلیون دلار کالا نیز طی همین مدت زمان از کشور‌های امارات، چین، ترکیه، روسیه و آلمان به گمرک استان قزوین وارد شد که عمده کالا‌های وارداتی قطعات منفصله، کمپرسور کولر خودرو، اجزا و قطعات تریلرها، دستگاه‌های مکانیکی و سایر پلی اترها، ماشین آلات و دستگاه‌های صنعتی بودند.

مدیرکل گمرک قزوین به دیگر تسهیلات حوزه صادرات اشاره کرد و گفت: امکان اظهار کالا از راه دور در هر لحظه از شبانه روز و همچنین امکان حمل کالای صادراتی با کامیون‌های غیر ترانزیتی و حمل بدون وقفه کالا نیز از جمله تسهیلات حوزه صادرات به شمار می‌آید.

وی به تسهیلات ارائه شده در حوزه واردات نیز اشاره کرد و افزود: در این حوزه نیز ترخیص ۹۰ درصدی اجزا و قطعات واحد‌های تولیدی تا صدور کد رهگیری بانک صورت می‌گیرد که در کمترین زمان از گمرک ترخیص می‌شوند و در اختیار واحد‌های تولیدی قرار می‌گیرند و همچنین مالیات بر ارزش افزوده نهاد‌های تولیدی به صورت ضمانت نامه اخذ می‌شود.

نادری یادآور شد: استفاده از انبار‌های اختصاصی یکی دیگر از تسهیلات دیگر گمرک است که در اختیار تولیدکننده قرار می‌گیرد که این سبب کاهش هزینه‌های واحدتولیدی در خصوص عدم پرداخت هزینه‌های انبارداری در اماکن گمرکی می‌شود.

این مسئول، پذیرش سوابق تعیین ماهیت تا ۶ ماه و همچنین اخذ ضمانت نامه بانکی برای جبران نقدینگی بابت حقوق ورودی و مالیات ارزش افزوده را از دیگر تسهیلات گمرک قزوین به واحد‌های تولیدی برشمرد.

وی همچنین به دیگر تسهیلات حوزه واردات کالا‌ها اشاره کرد و گفت: تسهیلات حمل یک سره یکی دیگر از اقدامات مهم گمرک است که کالا بدون تخلیه و دادن هزینه مضاعف از گمرک ترخیص می‌شود.

نادری تاکید کرد: کالا‌های اساسی، مواد اولیه و کالا‌های واسطه‌ای و اجزا و قطعات یدکی خط تولید در اسرع وقت از گمرک ترخیص می‌شوند و تسهیلات ویژه‌ای ر ا نیز برای فعالان اقتصادی مجاز داریم.

مدیرکل گمرک قزوین بیان کرد: پنج واحد انبار در گمرک وجود دارد که طبیعاتا این تعداد برای کالا‌های گمرک جوابگو نیست و با توجه به اینکه بیش از ۲ هزار تولید کننده در استان صنعتی قزوین وجود دارد، اگر آنها بخواهند کالا‌های خود را از کمرک ترخیص کنند، این فضا پاسخگو نیست و باید فضای بزرگتری در اختیار گمرک قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.