رتبه سوم کنکور علوم انسانی سال ۱۴۰۳ گفت: به تمامی دانش آموزان توصیه می‌کنم که با برنامه‌ریزی دقیق و همه‌جانبه از استرس و فشار به خود دوری کنند.

در دوران تحصیل، دانش آموزان باید یکی از رشته‌های تحصیلی اعم از انسانی، ریاضی، معارف اسلامی، تجربی و یا یکی از رشته‌های موجود در فنی و حرفه‌ای یا کارودانش را انتخاب کنند و به تحصیل در رشته انتخابی ادامه دهند. انتخاب رشته علاوه بر اهمیتی که در آینده شغلی افراد دارد، باید با علاقه و استعداد دانش آموز همراه باشد؛ در غیر این صورت اگر دانش آموز بدون هیچ علاقه‌ای رشته‌ای را انتخاب کند، هر چقدر هم‌رشته مورد نظر آینده شغلی عالی داشته باشد، بدون علاقه به جایی نمی‌رسد.

از این رو به سراغ یکی از رتبه‌های برتر کنکور سال جاری رفته‌ایم تا از روند انتخاب رشته و تحصیل وی آگاه شویم.

 مهرزاد مشایخی تهرانی، رتبه سوم کنکور علوم انسانی سال ۱۴۰۳ با حضور در برنامه باشگاه دانشمندان جوان از معنای علوم انسانی چنین گفت: علوم انسانی، رشته‌ای است که در کشور ما مورد کم‌توجهی قرار گرفته است. در حالی که این رشته توانایی ساخت زیربنای هر کشوری را دارد و به قاعده، اکثر مدیران و مسئولین کشور باید در این رشته تحصیل و کسب تجربه کرده باشند.

 وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: کم‌توجهی به رشته علوم انسانی تا بدان جا ادامه دارد که رشته‌ای همچون فلسفه که از اهمیت ویژه‌ای در سراسر جهان برخوردار است نیز مورد کم‌توجهی قرار گرفته است و این روند نامطلوب نشات گرفته از سبک زندگی و سبک فکری رایج در جامعه است. امیدواریم که با اصلاح این سبک فکری و اشاعه رشته علوم انسانی در کشور شاهد اتفاقاتی خاص و امیدوارکننده باشیم.

 رتبه سوم کنکور علوم انسانی سال ۱۴۰۳ همچنین افزود: علوم انسانی، مجموعه‌ای از رشته‌های دانشگاهی هستند که جنبه‌های مرتبط با ویژگی‌های تمدنی، جامعه‌ای، فرهنگی، تاریخی، باستانی، ادبی و جغرافیایی انسان را مطالعه کرده و آموزش می‌دهند. علوم انسانی، شامل زبان‌های باستانی و مدرن، ادبیات، فلسفه، مذهب، هنر و موسیقی‌شناسی، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، زبان‌شناسی، مدیریت، اقتصاد، حقوق، علوم سیاسی، تاریخ و رشته‌های مرتبط دیگر می‌شود. دانشمندان علوم انسانی از روش‌هایی استفاده می‌کنند که در درجه اول تحلیلی و نقادانه یا نظریه‌پردازانه بوده و مجهز به اجزا و ابزار مهمی در تاریخ بشری هستند که از روش‌های عمدتاً مبتنی بر تجربه در علوم تجربی متمایز می‌شوند.

 مهرزاد مشایخی تهرانی با اشاره به روند برنامه‌ریزی در ایام کنکور و نحوه درس خواندن خود گفت: من کلاً روش‌های عجیبی در درس خواندن داشتم و حتی خیلی تست هم کم می‌زدم؛ یعنی تمرکزم روی مطالعه بود. شاید بگویم ۹۰ درصد فقط مطالعه می‌کردم. در دروسی مثل ریاضی یک‌کمی تست می‌زدم؛ ولی به این شکل بود. فقط ساعت خواب من در شب منظم بود که یک چیزی بین ۱۲ تا ۱ شب می‌خوابیدم و صبح متغیر بود. مثلاً یک روز می‌خواستم مدرسه بروم و امتحان بدهم. گاهی ۶.۳۰ صبح، گاهی هم که در خانه بودم ۹ و حتی هم ۱۰ بیدار می‌شدم.

 وی ادامه داد: بنا به علاقه‌ام در دانشگاه رشته حقوق را انتخاب کرده‌ام، اما این که در نهایت کدام گرایش را ادامه دهم، هنوز به طور قطع به نتیجه نرسیده‌ام و در این مسیر جناب آقای دکتر امیرناصر کاتوزیان (پدر علم حقوق ایران) را الگوی خود قرار داده‌ام. در این راستا باید متذکر شوم که من به طور کلی ذهن استدلال‌گری دارم و بسیار به این مهم اهمیت می‌دهم و از نظر من استدلال یعنی برای ادعا و گفته خود دلیل و علت ارائه کنیم. در استدلال، ذهن بین چند قضیه، ارتباط برقرار می‌کند تا از پیوند آن ها، نتیجه زاده شود و به‌این‌ترتیب نسبتی مشکوک و مبهم به نسبتی یقینی تبدیل شود.

رتبه سوم کنکور علوم انسانی سال ۱۴۰۳ در پایان سخنان خود تأکید کرد: به تمامی دانش آموزان توصیه می‌کنم که با برنامه‌ریزی دقیق و همه‌جانبه از استرس و فشار به خود دوری کنند تا بیشترین موفقیت را کسب کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار