مدیر کل اداره کل بیمه سلامت استان تهران درباره راه‌اندازی سامانه تایید برخط دارو توضیحاتی ارائه کرد.

مدیر کل اداره کل بیمه سلامت استان تهران با اشاره به راه‌اندازی سامانه تایید برخط دارو گفت: اکنون ۳۴ درصد از مراجعات حضوری بیماران که لازم بود برای دریافت برخی دارو‌ها تشکیل پرونده دهند، کاهش یافته و الکترونیکی انجام می‌شود.

محمد غلام‌نژاد روز چهارشنبه در نشست خبری که در محل بیمه سلامت برگزار شد، افزود: بیماران می‌توانند با مراجعه به تارنمای اداره کل بیمه سلامت استان تهران، در قسمت خدمات اینترنتی مدارک را بارگذاری و پس از نیم ساعت تایید کارشناس مربوطه برای دریافت دارو به داروخانه‌ها مراجعه کنند.

وی ادامه داد: حدود ۱۰ هزار تشکیل پرونده در استان تهران ماهانه داریم که در هر نقطه کشور می‌توانند داروی خود را دریافت کنند.

وی اظهار داشت: حدود ۵ میلیون نفر در استان تهران تحت پوشش بیمه سلامت هستند، از این مجموع بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر دهک‌های اول تا پنج هستند که بصورت رایگان بیمه شدند.

غلام‌نژاد تصریح کرد: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر نیز از دهک‌های ۶ تا ۹ بوده که از ۲۰ تا ۵۰ درصد حق بیمه سلامت را پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: بیش از ۱۲۰ بیماری مزمن از جمله سرطان، فشار خون بالا و دیابت تحت پوشش صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج قرار گرفتند و در استان تهران بیش از ۱۲۸ هزار از این بیماران نشان دار شدند.

به گفته وی، بیش از ۲ همت برای بیماران خاص و صعب العلاج استان تهران هزینه شده است.

وی ادامه داد: در بحث ناباروری در استان تهران ۹ هزار و ۳۰۰ نفر را نشان دار کردیم و بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان نیز برای آنها هزینه کردیم.

غلام نژاد با بیان اینکه بیمه سلامت ۹۰ درصد تعرفه در مراکز درمانی دولتی و ۷۰ درصد در مراکز خصوصی را پرداخت می‌کند، اظهار داشت: در طرح دارورسان درب منزل در شهر تهران برای بیماران ام اس، حدود ۱۳۰ پرونده تشکیل شده بود و زنجیره سرمایی دارو نیز برای این بیماران رعایت می‌شود.

وی ادامه داد: بیمه سلامت در پرداخت مطالبات به مراکز درمانی وضعیت مطلوبی دارد، در مراکز درمانی دانشگاهی تا اردیبهشت، مراکز خصوصی تا خرداد و داروخانه‌ها نیز تا مردادماه امسال پرداخت و مطالبات پرستاران نیز سال ۱۴۰۲ تسویه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار