نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: تا ظهر امروز بیش از ۱۸۳ هزار و ۸۱۴ میلیارد ریال از مطالبات گندم کاران کردستانی واریز شد که ۸۸ درصد از مجمع خرید تضمینی گندم است.

جمال صالحی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه مرحله جدید پرداخت بهای گندم کشاورزان کردستانی از دیروز آغاز شده است، اظهار کرد: حساب کشاورزانی که تا ۲۱ مرداد ماه گندم خود را به مراکز خرید تحویل داده‌اند، تسویه شده است.

وی افزود: تنها ۱۲ درصد از مطالبات کشاورزان باقی مانده است که به زودی این مبلغ هم به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان ادامه داد: در سال زراعی گذشته، یک میلیون و۱۷۳ هزار تُن گندم به ارزش بیش از ۲۰ هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان از کشاورزان استان کردستان خریداری شد.

صالحی گفت: ۵۰۴ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز مصرف استان به استان‌های تهران، البرز، اصفهان، قم، مازندران، گیلان، یزد، بوشهر ارسال شد که ۴۵۲ هزار و ۵۱ تُن آن از طریق زمینی و ۵۲ هزار و ۷۴۸ هزار تُن از طریق ریلی بود.

وی با بیان اینکه گندم خریداری شده سال جاری استان نسبت به سال گذشته ۲درصد افزایش داشت، ادامه داد: میزان خرید تضمینی گندم استان نیز نسبت به برآورد میزان خرید، ۹۷.۵۸ درصد محقق شد.

 نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان افزود: شهرستان‌های بیجار، دیواندره، دهگلان، قروه و سقز بیشترین میزان تولید گندم را در استان کردستان داشته‌اند.

۸۷ مرکز برای خرید تضمینی گندم دراین سال زراعی درکردستان در نظر گرفته شده بود. امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم از مزارع کردستان برداشت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار