مسئول واحد نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی شهرستان قم گفت: محموله‌ای به مقدار یک تن خمیر مرغ غیرمجاز از یک واحد صنعتی کشف و با نظارت بهداشتی لازم از چرخه مصرف انسانی خارج و معدوم گردید.

محسن حسینی گفت: این اقدام در ادامه نظارت‌های بهداشتی و به همت کارشناسان نظارت بر فرآورده‌های خام دامی اداره دامپزشکی شهرستان قم انجام شد.

مسئول واحد نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی شهرستان قم با تاکید بر حفظ سلامت عمومی و جلوگیری از توزیع محصولات غذایی غیرقابل مصرف، اضافه کرد: کارشناسان و بازرسان فرآورده‌های دامی دامپزشکی با نظارت بر مراکز توزیع و فروش مواد غذایی به‌طور مستمر از صحت و سلامت محصولات اطمینان حاصل می‌کنند و در صورت مشاهده موارد غیربهداشتی، اقدامات لازم را به عمل می‌آورند.

در نیمه نخست امسال ۱۱۰ تن انواع فرآورده خام دامی مشکوک در این استان کشف شده که ۳۰ تن به دلیل فاسد بودن معدوم شد و ۸۰ تن نیز با ارائه مجوز‌های لازم از سوی صاحب محموله، رفع توقیف گردیده‌است.

همچنین در نیمه نخست سال گذشته نیز ۹۵ تن انواع فرآورده خام دامی توقیف و از این میزان، ۶۰ تن معدوم شد.

بازرسان اداره کل دامپزشکی قم از ابتدای امسال تاکنون، حدود هفت هزار بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و طیور انجام داده‌اند.

اداره نظارت بر بهداشت عمومی شهرستان قم متشکل از ۶ اکیپ سیار و یک اکیپ ثابت از ساعت ۶ تا ۲۱ در سطح شهر و در اداره دامپزشکی شهرستان قم فعالیت می‌کنند.

علاوه بر این‌که در تمامی مراکز تحت نظارت دامپزشکی مسئولان و ناظران فنی و بهداشتی به‌طور تمام‌وقت مشغول هستند؛ بازرسان مراکز دیگر از جمله قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، کبابی‌ها و رستوران‌ها بازرسی به عمل می‌آورند.

همشهریان می‌توانند نقطه نظرات، پیشنهادات و شکایات خود را به سامانه تلفنی ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان اطلاع دهند و یا با شماره تلفن‌های ۳۶۶۴۲۷۹۰ و ۳۶۱۲۳۴۵۶ تماس حاصل نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار