رییس اداره بازرگانی سازمان صمت کردستان گفت: با ۲۵ رایزن بازرگانی در کشور‌های مختلف هماهنگی شده تا محصولات تولیدی در زمینه فرش و دست‌بافته‌های استان را معرفی کنند.

طا‌ها سمیعی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در کنار این رایزنی، کارگاه‌های آموزشی بازاریابی برگزار می‌شود و در تلاش هستیم تا امسال تولیدکنندگان و بافندگان فرش استان در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی حضور داشته باشند.

وی به فعالیت نزدیک به ۹۰ هزار بافنده فرش در استان اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۵۰ هزار شناسایی و در قالب تعاونی و اتحادیه تولیدی شامل ۱۸۵ واحد تولیدی بصورت کارگاه متمرکز و نیمه متمرکز ساماندهی شده‌اند.

رییس اداره بازرگانی سازمان صمت کردستان با بیانکه از دولت انتظار می‌رود تا هزینه‌های تولید فرش را با پرداخت یارانه جبران کند، افزود: در کردستان ۲ نشان ملی و بین المللی فرش دستباف در سنندج و بیجار داریم که امسال با هماهنگی استانداری این روند شروع شده و همت بر این است که به سرانجام برسد و کمکی به تقویت تولیدات استان باشد.

سمیعی ادامه داد:۱۲ هزار بافنده در کردستان، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که این تعدادکفایت نمی‌کند و نیاز است تا دولت و سازمان تامین اجتماعی کمک کنند تا ۱۰ هزار نفر دیگر ظرفیت به این سهم افزوده شود.

وی گفت: از سوی دیگر، اعتبارت مشاغل خانگی در زمینه تولید مواد اولیه فرش کافی نیست و نیاز است تا افزایش یابد.

برچسب ها: کردستان ، فرش ، بازرگانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.