معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: با توجه به افزایش تعداد خانه‌های صنایع‌دستی خصوصی در استان برنامه‌ریزی های گسترده‌ای برای توسعه این مراکز صورت گرفته است.

محمد اسماعیل اعتمادی معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: این اقدام پس از دریافت بخشنامه‌ای از سازمان میراث فرهنگی مبنی بر ایجاد و راه‌اندازی خانه‌های صنایع‌دستی خصوصی در دستور کار قرار گرفته است.

او افزود: پیش از این، خانه‌های صنایع‌دستی دولتی در مشهد و برخی شهرستان‌ها راه‌اندازی شده بود، اما توجه ویژه‌ای به تقویت بخش خصوصی در این حوزه وجود دارد.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی به افتتاح اولین خانه صنایع‌دستی بخش خصوصی در مشهد اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته، خانه صنایع‌دستی "دستان" در مشهد به بهره‌برداری رسید و امروز شاهد افتتاح دومین خانه صنایع‌دستی بخش خصوصی با نام "ایران" توسط یک بانوی کارآفرین هستیم.

اعتمادی بیان کرد: ۲۰ هنرمند به‌طور مستقیم در خانه صنایع‌دستی ایران فعالیت دارند و این مرکز به‌صورت غیرمستقیم برای حدود ۱۰۰ نفر اشتغال‌زایی کرده است. این خانه‌ها به عنوان مراکزی مهم در حمایت از صنایع‌دستی بومی، کارآفرینی و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار شناخته می‌شوند.

او تصریح کرد: با حمایت بیشتر از سوی بخش دولتی و همت هنرمندان، شاهد گسترش این خانه‌ها در استان و سراسر کشور باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار