حجت‌الاسلام نظافت گفت: تقویت اراده و جسم از شروط اساسی برای دستیابی به ایمان قوی و عمل صالح است.

حجت‌الاسلام نظافت در برنامه سمت خدا در سخنان خود با استناد به آیات و احادیث به اهمیت توانمندی جسمی و روحی برای رزمندگان اسلام اشاره کرد و گفت: «انتظار خدای متعال از رزمندگان اسلام این است که اگر بیست نفر صابر باشند، بر دویست نفر غلبه کنند. اگر جسم قوی نباشد، این امکان‌پذیر نخواهد بود.»

 وی با بیان این که صبر نشانه‌ای از روح قوی است، افزود: خداوند در قرآن فرمود اگر صد نفر صبور باشید، بر دویست نفر غلبه می‌کنید.

او با اشاره به نعمت جسم قوی که خداوند به انسان‌ها داده است؛ یادآور شد که اولیای خدا نیز از جسم قوی برخوردار بوده‌اند. به عنوان نمونه، امیرالمؤمنین (ع) از قدرت جسمی بسیار زیادی برخوردار بود و حتی سنگ‌های بزرگ را جابجا می‌کرد و درب قلعه خیبر را کند.

حجت‌الاسلام نظافت تأکید کرد که ورزش نه تنها برای تقویت جسم، بلکه برای تقویت روح و اراده نیز ضروری است.

وی به سخنی از امیرالمؤمنین (ع) اشاره کرد که فرموده‌اند: نفس خود را با تقوا تربیت کرده‌ام. ورزش به انسان کمک می‌کند اراده قوی داشته باشد و در نتیجه تقوای او نیز تقویت می‌شود.

در ادامه سخنان خود، حجت‌الاسلام نظافت به تأثیرات منفی تنبلی و کسالت بر روح و جسم انسان پرداخت و گفت: «کسالت دشمن عمل خوب است. دین آمده است تا به انسان شادی ببخشد و یکی از راه‌های دستیابی به نشاط دائمی، ورزش است.»  سلامتی جسم بر روی روح انسان تأثیر مستقیم دارد و بالعکس.

وی در پایان سخنانش به اهمیت تفریح و لذت حلال در زندگی اشاره کرد و گفت: مؤمن باید برای تفریح وقت بگذارد تا بتواند بهتر عبادت کند و ارتباطات خوبی داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار