عملیات احداث پرورشگاه دخترانه معین زاده رفسنجان آغاز شد.

با حضور مسئولین شهرستان رفسنجان پرورشگاه دخترانه معین زاده در متراژ ۷۰۰ متر مربع با ظرفیت ۷۰ نفر و با اعتبار پیش بینی شده ۱۴۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

 

حسین رضایی فرماندار رفسنجان در این آئین اظهار کرد: وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم انسان‌هایی که در بین ما نیستند با نیت خیرخواهانه خود و وقف املاک خود باعث خیر و برکت در شهرستان شدند و وجودشان در بین مردم همچنان بعد از خاتمه حیاتشان با نیت‌های با فکر بلند که داشتند احساس می‌شود.

 

وی افزود: خیر مرحوم مهدی معین زاده باقری با نیت بالایی که داشته احداث پرورشگاه برای نگهداری بچه‌های بی سرپرست دختر و پسر را هم در وقفنامه خود و هم در وصیت نامه خود ذکر کرده است که کار بسیار بزرگی در راستای جلوگیری از شیوع آسیب‌های اجتماعی است.

 

رضایی بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی فراوانی در جامعه دیده می‌شود یکی از آن‌ها طلاق است و فرزندان طلاق باید حامیان و مکانی امن داشته باشند تا در آینده دچار آسیب‌ها نشوند.

 

وی گفت: بر اساس وقفنامه و وصیت نامه مرحوم معین زاده باقری ما در رفسنجان پرورشگاه پسرانه معین زاده را داریم که با ظرفیت بیش از ۶۰ نفر است، اما جای خالی پرورشگاه دخترانه احساس می‌شد و با احداث این مکان می‌توان دخترانی که در معرض آسیب هستند در این پرورشگاه نگهداری شوند.

مدیرعامل پرورشگاه معین زاده رفسنجان هم در این آئین گفت: سال ۱۳۳۶ توسط خیر رفسنجانی مهدی معین زاده باقری پرورشگاه پسرانه احداث شد و همان زمان این خیر هم در وقف نامه هم در وصیت نامه خود ذکر کرده بود که پرورشگاه برنامه ریزی‌های بلند مدت در راستای احداث پرورشگاه دخترانه هم در نظر گرفته شد متاسفانه در طول زمان انجام نشد.

 

سرهنگ محمدرضا حاج محمد کریمی افزود: یک سری از املاک و اراضی در وقف نامه و نیز در وصیت نامه برای این موضوع در نظر گرفته شده و در آن ساخت پرورشگاه برای دو مقطع پسرانه و دخترانه دیده شده بود.

 

وی ادامه داد: مرحومان محمد و مهدی معین زاده باقری در قدیم برنامه ریزی دامنه دار و پایدار انجام می‌دهند.

 

حاج محمدکریمی عنوان کرد: پرورشگاه دخترانه نیاز شهرستان است که اگر احداث شود گام موثری در جهت نگهداری دختران بی سرپرست و بدسرپرست خواهد بود.

 

وی گفت: پرورشگاه معین زاده مرکزی در راستای آموزشی و نگهداری ایتام بی سرپرست و یا کودکان بدسرپرست است که در حال تاسیس است و قطعا جامعه‌ای که به یتیم رسیدگی کند خیر خواهد دید.

 

حاج محمدکریمی بیان کرد: بر اساس نیت واقف کسانی که پدر و مادر ندارند دراولویت اول نگهداری در پرورشگاه و کسانی که پدر ندارند در اولویت دوم هستند و با عین حال بی بضاعت هم باشند؛ اما برخی اوقات آمار به حد نصاب نمی‌رسد که با مراجع تقلید مشورت کردیم و آن‌ها تایید کردند تا زمانی که این آمار به حد نصاب نرسیده می‌توان برخی بدسرپرستان دیگر را هم پذیرفت.

 

وی افزود: معرفی بچه‌ها به این پرورشگاه از طریق مراجع ذیصلاح شامل دادگستری، بهزیستی، کمیته امداد و تیم حقیقت یاب از موقوفه؛ انجام می شود. 

برچسب ها: پرورشگاه ، کلنگ زنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.