مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: در صورت بارش ۴۰ تا ۱۰۰ میلیمتر بارش در یک ساعت، بی‌شک شاهد آبگرفتگی در اهواز خواهیم بود.

صابر علیدادی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در نشست بررسی تمهیدات بارندگی و دفع آب‌های سطحی در سالن جلسات حوزه استاندار گفت: در صورت بارش ۴۰ تا ۱۰۰ میلیمتر بارش در یک ساعت، بی‌شک شاهد آبگرفتگی در اهواز خواهیم بود.

او افزود: سامانه شبکه فاضلاب استان و به خصوص اهواز باید قدرت تخلیه بالایی داشته باشد چرا که میزان بارش‌ها متغیر است. تکمیل شبکه فاضلاب اهواز میزان دفع آب‌های سطحی را به روزانه ۵۰۰ هزار متر مکعب می رساند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان ادامه داد: بر اساس ماده ۲۳ در مناطقی از اهواز، حمیدیه، کارون و باوی سیستم‌های مجزای تصفیه خانه و شبکه فرعی پیش‌بینی شده است.

او اضافه کرد: اکنون ۴۰۲ پمپ در ۳۲۸ ایستگاه در زمان بارندگی فعال هستند اما شبکه فاضلاب اهواز ۲ هزار کیلومتر بوده که سن یک هزار کیلومتر آن، بالای ۲۵ سال است.

علیدادی اظهار داشت: در سه بارندگی شدید پارسال باتوجه به فرسودگی شبکه فاضلاب خسارات سنگینی به سیستم فاضلاب شهری اهواز وارد شد و برای تکرار نکردن چنین خسارتی نیاز است طرح های توسعه شبکه فاضلاب با شتاب بیشتری اجرا شوند.

او یادآور شد: اکنون در ۲۵ هزار متر مکعب شبکه فاضلاب، ماندگاری آب بیش حدود ۳۰ ساعت است که این میزان باید کاهش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.