مقیم زاده گفت: اولویت اصلی شرکت مدیریت شبکه برق ایران حفظ پایداری شبکه و دومین ماموریت ما بحث دسترسی به شبکه است.

مهدی مقیم زاده مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در نشست خبری بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق گفت: ماموریت و اولویت اصلی شرکت ما حفظ پایداری شبکه برق است دومین ماموریت ما بحث دسترسی به شبکه است. با توجه به حجم زیادی که برای تولید در بخش‌های مختلف برنامه ریزی شده باید بستر مناسب را فراهم کنیم. سومین ماموریت ما هم رقابت پذیری در بازار برق است.

این مقام مسئول می‌گوید: بر اساس روند سالانه ۵ درصد رشد داشتیم برای ۱۴۰۴ با توجه به پیش بینی باید حداقل ۴ هزار مگاوات تولید عملی به ما اضافه شود. ما هم ۱۴ مگاپروژه توانیر را دنبال می کنیم که ۶ مورد آن در خصوص تولید است. یکی از بستر‌هایی که هر سال دنبال می کنیم تعمیرات واحد‌های نیروگاهی است با توجه به شرایط یک ماه از برنامه‌های تعمیرات نیروگاهی ما کم شده است نزدیک به ۲۴ هزار مگاوات تعمیرات نیروگاهی را باید هماهنگ کنیم.

او افزود: شرکت مدیریت شبکه وظیفه پایش در حوزه نیروگاه‌های تجدیدپذیر را هم دارد تا علاوه بر پایش برنامه‌ریزی لازم هم داشته باشیم و این موارد را دنبال می‌کنیم.

مقیم زاده گفت: وزارت نیرو به دنبال تامین برق مستمر مشترکان خانگی است، اما متاسفانه در چند سال اخیر برخی از مشترکان بالاتر از الگو مصرف دارند که ان شاءالله با بحث هوشمندسازی بتوانیم همراهی این مصرف کنندگان را هم داشته باشیم. 

او افزود: شرایط برق پایدار و برنامه‌ریزی لازم در وزارت نیرو صورت گرفته تا خدایی نکرده اگر اتفاقی رخ دهد بتوانیم تبعات آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن مدیریت و پوشش دهیم.

برچسب ها: صنعت برق ، برق ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار