رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از کشف بیش از ۵۸ هزار قلم ظروف آشپزخانه قاچاق خبر داد.

سرهنگ مهدی افشاری گفت: با انجام اقدامات فنی و پلیسی ماموران موفق به کشف انبار کالای قاچاق در خیابان فداییان اسلام شدند.

وی افزود: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری کالای قاچاق خارجی در ساختمانی در خیابان فداییان اسلام تخلیه و دپو شده که این کالا‌های خارجی توسط خودرو‌های شوتی از آبادان و خرمشهر به اطراف تهران آورده سپس توسط وانت به این مکان منتقل شده تا و توزیع شود.

سرهنگ افشاری اضافه کرد: مامورین پلیس محل موصوف را بازرسی کردند و دریافتند که کالا‌ها در سامانه‌های وزارت بهداشت نیز ثبت نشده و طی استعلامات گمرکی هم مشخص گردید اسناد گمرکی ارائه شده مربوط به سال‌های گذشته است و مطابقتی با کالا‌های مکشوفه ندارد و فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی است.

وی یادآور شد: کالا‌ها شامل تعداد ۴۸ هزار و ۲۳۰ قلم قاشق و چنگال، ۱۰ هزار و ۳۶ ظروف آشپزخانه قلم خارجی قاچاق بوده که پرونده مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضایی معرفی شد.

این مقام پلیس امنیت اقتصادی پایتخت با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۳۰ میلیارد ریال اعلام کرده‌اند، گفت: اغلب کالا‌های قاچاق ورودی به کشور فاقد کیفیت و استاندار لازم بوده و سلامت مصرف کنندگان را به مخاطره می‌اندازند.

سرهنگ افشاری از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا با شماره تلفن‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند و پلیس امنیت اقتصادی را در جریان موضوع قرار دهند تا اقدامات لازم انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار