رئیس جمهور گفت: محصول زعفران ایران باید به جایگاه واقعی خود باز گردد و سهم شایسته‌ای را در بازار جهانی از آن خود کند.

مسعود پزشکیان رئیس جمهور روز شنبه در پیامی به نخستین جشنواره روز ملی زعفران که توسط غلامحسین مظفری استاندار خراسان رضوی در محل اتاق بازرگانی مشهد ارائه شد، گفت: در دورانی که جهان پرشتاب در مسیر پیشرفت‌های علمی و اقتصادی گام برمی دارد و شعار توسعه پایدار در بستر نوآوری و نواندیشی محقق می‌شود، بهره گیری هوشمندانه از ظرفیت‌ها و استعداد‌های بی نظیر کشور در جهت تقویت تولید و توسعه صادرات ضرورتی انکارناپذیر است.

او افزود: ایران عزیز با طبیعتی متنوع و غنی همواره مهد پرورش گیاهان ارزشمندی بوده که نقش اساسی در صادرات غیرنفتی ایفا می‌کند و در این میان زعفران ایران به عنوان طلای سرخ جایگاهی برجسته در بازار‌های جهانی داشته است.

رئیس جمهور ادامه داد: پنجم آبان ماه به عنوان روز ملی زعفران مجالی ارزشمند برای تجلیل از دستاورد‌ها و تلاش‌های ماندگار تولیدکنندگان و صادرکنندگان این محصول گران سنگ به شمار می‌آید که همچون نگین درخشان، تاریخ و فرهنگ ایران عزیز را مزین کرده است، زعفران این طلای سرخ نه تنها نهاد میراث کهن سرزمین مان بویژه در خراسان بزرگ است بلکه سرمایه ارزشمند برای تقویت اقتصاد کشورمان و درخشش نام ایران در عرصه جهانی به شمار می‌رود.

پزشکیان بیان کرد: با نامگذاری این روز ملی گامی بلند در جهت پاسداشت زحمات همه عزیران در معرفی این محصول ارزشمند و تقویت جایگاه برند زعفران در بازار‌های بین المللی برداشته شده است، بر این باوریم زعفران همان گونه که در طول تاریخ جایگاه برجسته‌ای داشته است، امروز نیز می‌تواند با تکیه بر دانش نوین و فناوری‌های پیشرفته و تلاش‌های همدلانه فعالان این حوزه به نقطه اوج بی‌سابقه دست پیدا کند.

او تصریح کرد: به همین استناد تاکید داریم که تقویت برند زعفران ایران در بازار‌های بین المللی نه تنها ضامن این محصول راهبردی خواهد بود، بلکه موجبات افزایش رقابت پذیری کشورمان را در بازار جهانی زعفران را فراهم خواهد کرد.

رئیس جمهور تاکید کرد: در این راستا از تمامی فعالان زنجیره ارزش زعفران انتظار می‌رود تا با همکاری و هم فکری و همگرایی در تولید، ارتقای ظرفیت فرآوری در صادرات این محصول و از آن مهمتر معرفی زعفران ایران به بازار‌های بین المللی پیشگام باشد، دولت نیز خود را موظف می‌داند با حمایت از تولیدکنندگان و فعالان حوزه فرآوری و صادرکنندگان این محصول زمینه رشد و فراوری این محصول را فراهم آورد.

پزشکیان ضمن گرامی داشت این روز ملی بر همبستگی و نوآوری و تلاش مستمر برای ارتقای جایگاه زعفران ایران در جهان تاکید و اظهار امیدواری کرد با همدلی آینده‌ای درخشانتر برای این محصول ملی در دولت وفاق ملی فراهم آوریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.