منوچهر متکی رئیس شورای بین‌المجالس ایران در دیدار با زونگ پی‌وو سفیر چین در تهران نکاتی را درباره روابط دو کشور مورد تاکید قرار داد.

منوچهر متکی رئیس شورای بین‌المجالس ایران در دیدار با زونگ پی‌وو سفیر چین در تهران، گفت: برنامه توسعه دیپلماسی پارلمانی در مناسبات دوجانبه و چندجانبه در آینده‌ی نزدیک، با طرح ابتکاری نشست هم‌اندیشی با سفرای کشور‌های همسو، زمینه را برای همکاری بین پارلمانی باجمهوری خلق چین و دیگر شرکای راهبردی در این عرصه آماده خواهد کرد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود دولت در شورای امنیت در مقابل یک‌جانبه‌گرایی آمریکا و دفاع از فلسطین و لبنان ایستادگی کند. امیدوارم چین از طرح تأسیس اتحادیه مقابله با تحریم حمایت نماید.

در ادامه سمیه رفیعی نماینده مردم تهران ضمن اشاره به سابقه تاریخی و قدیمی مجلس ایران و دیپلماسی پارلمانی در کشورمان به مسائل زیست‌محیطی و رویداد‌های مشترک در حوزه محیط‌زیست با کشور چین پرداخت.

با توجه به اهمیت حوزه ابریشم در صنایع کشاورزی برای دو کشور در روز‌های آینده قرار است بیست و نهمین نشست تغییرات اقلیم موسوم به COP در کشور آذربایجان شهر باکو برگزار گردد که هم‌فکری و همسویی دو هیات پارلمانی ایران و چین در خصوص نتیجه و دستاورد نشست بسیار حائز اهمیت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار