مدیرکل بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه جوانی جمعیت اولویت است، گفت: با توجه به سیاست‌های کلی نظام در زمینه افزایش جمعیت، تمام خدمات ناباوری در این استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

زهرا ابراهیمی در دیدار با مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته بیمه سلامت؛ جوانی جمعیت را یکی از مهمترین تاکیدات رهبر معظم انقلاب و لزوم تحقق آن را رفع موانع، ایجاد انگیزه و فرهنگ سازی میان خانواده‌ها دانست و گفت: با توجه به کاهش نرخ رشد جمعیت تلاش برای حل مشکلات جمعیت یک تکلیف همگانی است.
وی با بیان اینکه دولت تسهیلات و مشوق‌های موثری برای حمایت از خانواده و فرزندآوری تدوین کرده افزود: همه دستگاه‌های اجرایی استان باید کارگروهی در راستای حمایت از خانواده و فرزندآوری در داخل مجموعه خود تعریف و برنامه‌های منظمی را در این زمینه اجرا کنند.
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با توجه به نقش سرمایه انسانی در توسعه و پیشرفت ضرورت دارد تمامی ارکان جامعه اعم از گروه‌های مردمی و دولتی با تعامل و هم‌افزایی در مسیر جوانی جمعیت گام بردارند.
مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار گفت: زوج‌های نابارور با مراجعه به پزشک و تشخیص ناباروری جهت دریافت خدمات، توسط پزشک یا کارشناس اداره‌کل بیمه سلامت نشان دار شده و از خدمات درمانی و تشخیصی بهره‌مند می‌شوند.
شهریار شهرکی افزود: خدمات ناباروری در تعهد بیمه سلامت قرار گرفته و ۹۰ درصد هزینه درمان ناباروری در سیستان و بلوچستان توسط بیمه سلامت و همچنین در صورت مراجعه افراد نابارور به بخش خصوصی نیز ۷۰ درصد تعرفه توسط بیمه پرداخت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار