مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: سه تفاهم‌نامه مهم با هدف ارتقای عدالت آموزشی با مشارکت خیران نیک‌اندیش برای ساخت و تکمیل مدارس شبانه‌روزی در شهرستان‌های سرباز، راسک و دلگان به امضا رسید.

میثم لکزایی  اظهار کرد: این پروژه‌ها گامی استوار در راستای بهبود زیرساخت‌های آموزشی و ایجاد فرصت‌های برابر برای دانش‌آموزان در مناطق محروم سیستان و بلوچستان و پیشرفتی بی‌سابقه در راستای توسعه پایدار استان محسوب می‌شود.

وی هدف از اجرای این پروژه‌ها را ایجاد محیطی استاندارد و امن برای دانش‌آموزان مناطق کمتر برخوردار و ارتقای کیفیت آموزش در سیستان و بلوچستان بیان کرد.

مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان افزود: پروژه تکمیل هنرستان شبانه‌روزی کشاورزی در حاجی‌آباد شهرستان سرباز با مشارکت خیر نیک‌اندیش منصور شاکری فرد و به همت اداره کل نوسازی مدارس آغاز شد.

وی با تاکید بر اهمیت این پروژه گفت: این هنرستان برای آموزش‌های مهارتی و کشاورزی طراحی شده و به دلیل امکانات شبانه‌روزی پذیرای دانش‌آموزان از روستاهای دوردست نیز خواهد بود که نقش بسزایی در آماده‌سازی جوانان برای حضور مؤثر در جامعه و بازار کار ایفا خواهد کرد.

ساخت مدارس با مشارکت خیران بومی

لکزایی با اشاره بر تفاهم نامه ساخت مدرسه شبانه‌روزی پسرانه در روستای پیشین در شهرستان راسک، خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه ساخت مدرسه شبانه روزی پسرانه با مشارکت خیر بومی حاج اسلم بندوز با زیربنای یکهزار و ۱۴۵ متر مربع شامل فضاهای آموزشی و خوابگاهی منعقد شد.

وی بیان کرد: این مدرسه فرصتی نوین برای ادامه تحصیل و پرورش نسل‌های آینده در منطقه محروم راسک ایجاد می‌کند.

مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان به سومین پروژه مهم ساخت خوابگاه جدید در مدرسه امام جعفر صادق (ع) در شهرستان دلگان بخش چاه هاشم اشاره کرد و افزود: این خوابگاه با زیربنای ۱۸۰ متر مربع و با هدف اسکان دانش‌آموزان مناطق دوردست، کاهش مشکلات رفت‌ و آمد و بهبود تمرکز دانش‌ آموزان طراحی شده است.

وی با اشاره به استقبال گسترده از این پروژه تصریح کرد: این خوابگاه بخشی از طرح جامع توسعه آموزشی سیستان و بلوچستان است و از طریق ایجاد زیرساخت‌های رفاهی برای دانش‌آموزان محروم گامی مهم در جهت توانمندسازی و حمایت از استعدادهای بومی به شمار می‌آید.

لک‌ زایی خاطرنشان کرد: چنین پروژه‌هایی با حمایت خیران، کشور را یک گام به سوی عدالت و پیشرفت نزدیک‌تر می‌کند و به کاهش شکاف آموزشی میان مناطق محروم و برخوردار کمک شایانی خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار