به گفته محافل صهیونیستی، حزب‌الله خیلی سریع قدرت خود را احیا کرد و با استراتژی حساب شده عملیات‌های دقیقی علیه ارتش اسرائیل انجام داده است.

​​​​​​​در شرایطی که رژیم صهیونیستی با فرستادن هیئت‌های آمریکایی به بیروت، در تلاش برای توقف عملیات‌های حزب الله علیه این رژیم در شمال و مرکز فلسطین اشغالی است و تصور می‌کند که با فشار‌های نظامی و سیاسی بر لبنان، می‌تواند مقاومت را مجبور به عقب نشینی کند، رسانه‌ها و محافل عبری زبان شروع به صحبت درباره حقایق مختلف کرده‌اند که نشان می‌دهد وضعیت واقعی اسرائیل با چیزی که مقامات آن ادعا می‌کنند، کاملاً در تضاد است.

وضعیت اسرائیلی‌ها برای نتانیاهو مهم نیست
«عاموس هرئیل» نویسنده و تحلیلگر نظامی برجسته صهیونیست در روزنامه عبری هاآرتص در این زمینه اعلام کرد ارتش اسرائیل به دنبال پایان عملیات در لبنان است، اما هیچ نشانه‌ای از این که کابینه به دنبال حل و فصل سیاسی اوضاع در زمان نزدیک باشد، وجود ندارد.

این در حالی است که هر روز چند نفر از نظامیان اسرائیلی در درگیری با نیرو‌های حزب الله کشته می‌شوند، شلیک بی‌امان موشک‌ها به جبهه شمالی اسرائیل (فلسطین اشغالی) ادامه دارد و منجر به تلفات جانی برای اسرائیلی‌ها می‌شود و آژیر‌های هشدار از مناطق شمالی به مرکزی رسیده است.

هرئیل افزود که با همه این وجود انگار هیچ چیز برای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و خانواده او مهم نیست و آن‌ها به دنبال تعمیر پنجره خانه خودشان که در پی حمله پهپادی حزب الله آسیب دید، هستند. از طرف دیگر هرتزی هالیوی، رئیس ستاد ارتش و یوآو گالانت، وزیر جنگ هم در برابر نتانیاهو موضع ضعیف و پایینی دارند. وقتی که نتانیاهو می‌گوید قصد دارد جنگ را تا پایان کار ادامه دهد، این واقعا به چه معناست؟ آیا منظور او اشغال مجدد جنوب لبنان تا رودخانه لیتانی است؟

اسرائیل ۱۰۰ درصد درباره ضربات به حزب‌الله اغراق کرده است
«رونان برگمان» تحلیلگر امور امنیتی در روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت هم به نوبه خود اظهار کرد: کاملاً روشن است که ما درباره حملات و ضربات اسرائیل به حزب الله ۱۰۰ درصد اغراق کردیم و نهاد‌های برجسته اسرائیل از جمله نهاد اطلاعاتی و ارتش، در این زمینه بسیار غیر حرفه‌ای عمل کرده و دچار سرخوشی کاذب شدند.

 اما «ران بن یشای» تحلیلگر امور نظامی در روزنامه یدیعوت آحارانوت هم به نوبه خود در این زمینه گفت: تاثیر شوکی که حزب الله یک ماه قبل دریافت کرد، اکنون از بین رفته و اتفاقی که در میدان نبرد زمینی در روستا‌های مرزی میان نیرو‌های اسرائیلی و حزب الله اتفاق می‌افتد و همچنین حملات موشکی مکرر این حزب و به ویژه حملات پهپادی مرگبار علیه اسرائیل، موید این امر است.

وی افزود: این یک پدیده شناخته شده در تاریخ نظامی جهان به شمار می‌رود؛ زیرا هر ارتش یا گروه نظامی مانند حماس و حزب الله زمانی که در معرض شوکی قرار می‌گیرند، بعد از دریافت یک ضربه، به شکل ناگهانی شروع به بهبود می‌کنند و قدرت خود را باز می‌یابند.

 این همان کاری است که امروز حزب الله انجام می‌دهد و سعی دارد بر خط دوم روستا‌ها که حدود ۵ کیلومتر با مرز فاصله دارد تمرکز کند و از آنجا اطلاعات امنیتی نیرو‌های ارتش اسرائیل را جمع آوری و اهداف خود را شناسایی می‌کند و سپس آن‌ها را هدف قرار می‌دهد.

این تحلیلگر صهیونیست اظهار کرد: حزب الله انواع سلاح‌ها و موشک‌های ضد زرهی را در اختیار دارد که تعداد آن‌ها بسیار زیاد بوده و بسیاری از این سلاح‌ها دقیق هستند. نیرو‌های یگان ویژه رضوان حزب الله با شناسایی زمینی و با کمک پهپاد‌ها توانستند مواضع نیرو‌های اسرائیلی را در مناطق مرزی مشخص کنند. حزب الله به شکل شبانه روزی در حال جمع آوری اطلاعات از ارتش اسرائیل بوده و قادر است کاروان‌های لجستیکی را که شامل گروه‌های زیادی از نیرو‌های اسرائیلی هستند، شناسایی کند. 

ران بن یشای تاکید کرد: حزب الله ثابت کرده که توانایی نظارت بر تحرکات فیزیکی و سیگنال‌های الکترونیکی ارتش اسرائیل را دارد و از این توانایی خود برای ضربه زدن به نظامیان اسرائیلی بهره‌برداری می‌کند. حزب الله بعد از جمع آوری اطلاعات شروع به شلیک موشک‌های ضد تانک و سنگین کوتاه برد به سمت مکان‌های تجمع نیرو‌های اسرائیلی می‌کند.

 این در حالی است که تعدادی از نیرو‌های یگان رضوان، پیش از این خودشان را برای سیطره بر الجلیل در شمال اسرائیل (فلسطین اشغالی) آماده کرده بودند. کارشناس مذکور صهیونیست خاطرنشان کرد: در نزدیکی مرز اسرائیل (فلسطین اشغالی) حزب الله نیرو‌هایی را مستقر کرده که ماموریت آن‌ها گیج کردن ارتش اسرائیل و به تعویق انداختن واکنش آن است. همچنین نیرو‌های حزب الله برای گروگان گرفتن نظامیان اسرائیلی و ایجاد تلفات سنگین‌تر به ارتش اسرائیل تلاش می‌کنند. هسته‌های نظامی حزب الله همچنان در میدان هستند و برخی از آن‌ها از داخل تونل‌ها بیرون می‌آیند، تونل‌هایی که هنوز ارتش اسرائیل نتوانسته آن‌ها را کشف کند و بر همین اساس نیرو‌های اسرائیلی در نبرد تن به تن با نیرو‌های حزب الله، دچار تلفات سنگینی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در روز چهارشنبه در حمله مستقیم نیرو‌های حزب الله که از داخل تونل‌ها بیرون آمده بودند، ۴ نظامی اسرائیلی کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند. منابعی که از صحنه‌های نبرد نیرو‌های اسرائیلی با نیرو‌های حزب الله آگاه هستند، خبر دادند ۵ نظامی اسرائیلی که شب گذشته کشته شدند در معرض اصابت موشک سنگین قرار داشتند که در منطقه لجستیکی یکی از تیپ‌های رزمی ارتش منفجر شد.

ران بن یشای ادامه داد: در بخش مرکزی هم به نظر می‌رسد حزب الله متوجه تردد وسایل نقلیه سنگین در یکی از جاده‌های منتهی به منطقه لجستیکی ارتش اسرائیل شده و همچنین ممکن است که این حزب ساختمانی را پیدا کند که در اطراف آن، فعالیت‌های مربوط به توزیع تجهیزات لجستیکی ارتش اسرائیل انجام می‌شود. امروز حزب الله توانایی شلیک موشک‌های ضد زره الماس را دارد که از پشت سنگر‌ها پرتاب می‌شوند و با استفاده از مکانیزم هدایت نوری که در بالای این موشک‌ها نصب شده، با دقت زیادی به سمت هدف می‌روند. 

این تحلیلگر صهیونیست تاکید کرد: به عبارت دیگر باید اعتراف کنیم که حزب الله امروز نسبت به جنگ دوم لبنان در سال ۲۰۰۶، علاوه بر تسلیح به انواع سلاح‌های دقیق و موشک‌ها و پهپاد‌های پیشرفته، آمادگی بیشتری در زمینه عملیات زمینی دارد. روند احیای توانمندی‌های زمینی حزب الله در نیرو‌های خط مقدم آن کاملاً مشهود است. همچنین شلیک پهپاد‌های مرگبار به عمق اسرائیل (فلسطین اشغالی) و موشک‌هایی که تا مناطق مرکزی می‌رسند، دلیل قاطعی است مبنی بر این که حزب الله توانسته قدرت خود را بازیابی کند.

منبع: روزنامه خراسان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیداحمد
۱۰:۴۵ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
درود وسلام خدابررزمندگان دلاور باغیرت لبنانی حزب‌الله
Germany
ناشناس
۱۰:۱۶ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
بی بی یابو و کابینه اش برای بقای عمر سیاسی خودشان
مابقی صهیونیست ها در سرزمینهای اشغالی را
به هلاکت خواهند داد
مردم صهیونیستی همشون نظامی ایند و اسلحه برای کشتار مردم فلیسطین دارند .باید به کشورهاشون هر چه زودتر برگردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
مستند پنج قسمتی اسرائیل از درون حتما نگاه کنید.
آخرین اخبار