شهادت سید‌حسن نصرالله و سید‌هاشم صفی‌الدین، دو رهبر فقید حزب الله منجر به عزم راسخ رزمندگان مقاومت لبنان در میدان نبرد علیه دشمن صهیونیستی شده است.

طی روز‌های اخیر آمریکا، فرانسه و دیگر حامیان نسل‌کشی غزه و جنگ لبنان در مواضع ظاهری خود سخن از لزوم برقراری آتش‌بس میان رژیم اشغالگر قدس و لبنان به میان آورده‌اند. با این‌حال در ماورای این صلح‌طلبی‌های ظاهری و مخدوش، شاهد اعمال فشار رژیم اشغالگر قدس و غرب بر مقاومت لبنان درخصوص عقب‌نشینی از خطوط قرمز حزب الله هستیم.

از‌سوی دیگر تحولات میدانی نشان می‌دهدکه شهادت سید‌حسن نصرالله و سید‌هاشم صفی‌الدین، دو رهبر فقید حزب الله منجربه عزم راسخ رزمندگان مقاومت لبنان در میدان نبرد علیه دشمن صهیونیستی شده است. هلاکت و زخمی شدن صد‌ها صهیونیست بر اثر عملیات‌های دقیق رزمندگان مقاومت در جنوب لبنان، عکا، حیفا و تل‌آویو، برشدت و عمق وحشت و ترس نتانیاهو و همراهانش از استمرار جنگ با حزب الله افزوده است. دراین‌خصوص گفت‌وگویی با ابراهیم الموسوی، نماینده پارلمان لبنان صورت داده‌ایم که از نظرتان می‌گذرد.

رژیم اشغالگر قدس پس از شهادت رهبران مقاومت لبنان، هزینه‌های هنگفتی پرداخت کرده و شاهد هلاکت تعداد قابل‌توجهی از نظامیان این رژیم در جنوب لبنان و حتی داخل اراضی اشغالی بوده‌ایم. این موفقیت‌ها چه تأثیری بر میدان نبرد گذاشته و چه تبعاتی در آینده جنگ خواهد داشت؟
در ابتدا به روان پاک و مطهر شهدای فقید مقاومت، از‌جمله شهید سید‌حسن نصراالله و شهید سید‌هاشم صفی‌الدین درود می‌فرستم. ما در میدان نبرد، سخن از توازن قدرت می‌گوییم. اقدام اساسی حزب الله لبنان، برهم ریختن محاسبات دشمن و ایجاد موازنه قدرت به سود جبهه مقاومت بوده است. نماد‌ها و نشانه‌های موفقیت حزب الله در این روند کاملا قابل مشاهده است.

اصابت دقیق موشک‌ها و پهپاد‌های حزب الله به مناطق گوناگون اراضی اشغالی و چندین پاتک موفق مقاومت لبنان به اشغالگران صهیونیست که خواستار ورود به جنوب لبنان بوده‌اند، منجر به بروز تنش‌ها و تحقق شکست‌های میدانی سختی برای دشمن شده و همین مسأله، حامیان رژیم اشغالگر قدس را درخصوص نجات تل‌آویو از بحران موجود به تکاپو انداخته است. تاکید می‌کنیم که در روز‌های آینده، چیز‌های بیشتری از قدرت مقاومت آشکار خواهد شد که تأثیر آن علنا در توازن قوا روشن می‌شود. اطمینان می‌دهیم که دشمن در روز‌های آینده، بیش از پیش از توانایی‌های مقاومت شوکه خواهد شد و ما برنامه‌ریزی‌ها، صبر و روش برخورد با اهداف را طبق زمان‌بندی خاص انجام می‌دهیم. غافلگیری‌های دیگری طی روز‌های آتی در راه است که شرایط را نیز از آنچه هست برای دشمن سخت‌تر و بدتر خواهد کرد. 
 
به تلاش حامیان رژیم اشغالگر قدس برای نجات صهیونیست‌ها ازوضعیت پیچیده کنونی درجبهه لبنان اشاره کردید. در این‌خصوص تل‌آویو، واشنگتن و دیگر بازیگران غربی پیش‌شرط‌هایی را با هدف پایان دادن به جنگ مطرح می‌کنند. ارزیابی شما از این موضوع‌چیست؟

اساسا رژیم اشغالگر قدس و حامیان آن در شرایط و وضعیتی نیستند که درخصوص سرنوشت جنگ و پایان دادن به آن اظهارنظر کنند. سرنوشت جنگ را جبهه مقاومت رقم می‌زند. رژیم اشغالگر صهیونیستی وارد مناقشه‌ای شده که آغازگر آن بوده، اما پایان‌دهنده آن نیست. ما هنوز در آغاز نبرد هستیم و دشمن در موقعیتی نیست که بخواهد شرایط خود را به ما دیکته کند.

بالعکس، این رژیم خونخوار صهیونیستی و حامیان آن هستند که درنهایت ناچار به پذیرش شروط خاص مقاومت خواهند بود. ما نباید از کنار شوک بزرگی که صهیونیست‌ها طی روز‌های اخیر (پس از شهادت دبیرکل فقید حزب الله) در میادین گوناگون نبرد دریافت کرده‌اند، به‌سادگی بگذریم. قطعا صهیونیست‌ها نمی‌توانند آنچه در میدان قادر به تحقق آن نشده‌اند را به بهانه آتش‌بس و پایان جنگ به‌دست بیاورند. 
 
منابع گوناگون تحلیلی و امنیتی در اراضی اشغالی و آمریکا مدعی بودند که پس از شهادت سید‌حسن نصرا...، منظومه مقاومت لبنان دچار فروپاشیدگی و ناتوانی در مواجهه با آنها خواهد شد، اما اکنون اذعان می‌کنند که پیش‌بینی آنها نادرست بوده است. نظر شما در این‌خصوص چیست؟

دقیقا همین‌طور است. رژیم‌صهیونیستی اکنون در بطن میدان و با استناد به شواهدی که همگان قدرت درک و رصد آن را دارند، شاهد استواری و ثبات مقاومت است. این همان شوک بزرگی بوده که به صهیونیست‌ها وارد شده است. در اینجا باید از قدرت ذاتی مقاومت سخن بگویم. شاید اگر هر مجموعه یا منظومه دیگری غیر از حزب الله بود، بر اثر ترور و شهادت رهبران خود از هم فرومی‌پاشید، اما جنس گفتمان مقاومت و مناسباتی که در بطن آن تعریف شده، شکست و نابودی را بر‌نمی‌تابد. ما خود را در ابعاد گوناگون سریعا بازتعریف کرده و توانستیم ضمن حفظ قابلیت‌های خود، ابتکار‌ها و خلاقیت‌های میدانی و رزمی‌مان را به دشمن صهیونیستی و حامیان آن دیکته کنیم. حزب الله بسیار قدرتمندتر، اصیل‌تر و ریشه‌دار‌تر از حد تصور دشمنان مقاومت است و به‌زودی این مسأله برای رژیم اشغالگر قدس، حامیان و مزدوران و جاسوسان این رژیم جعلی نیز به اثبات خواهد‌رسید.

منبع: جام‌جم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار