مدیر باغبانی جهاد کشاورزی کردستان گفت: کار برداشت انگور در برخی شهرستانهای استان هنوز به پایان نرسیده و پیش‌بینی می‌شود پنج تا ۱۰ درصد این محصول دچار سرمازدگی شود.

 

زاهد حاجی میرزایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد:توصیه هرساله که به کشاورزان و باغداران با شروع سرما، این است که در آبیاری درختان مدیریت داشته  و با کاهش میزان آبیاری زمینه بروز سرمازدگی درختان را کم کنند.

وی افزود: باغداران همچنین از کود‌های پتانسیم فسفات و آمینواسید در تغذیه درختان استفاده کنند تا در برابر سرما مقاوم باشند.

به گفته مدیر باغبانی جهاد کشاورزی کردستان ، به علت سرمای زودرس  پاییزه در استان، کشاورزان و باغداران در برداشت محصولات باقی مانده تاخیر نداشته باشند تا از خسارت های ناشی از سرما زدگی جلوگیری شود.

حاجی میرزایی با بیان اینکه احتمال خسارت به باغات دور از انتظار نیست،  افزود: تخمین میزان سرما زدگی به محصولات کشاورزی چند روزی زمان می برد .

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه  بیشتر محصولات باغی استان برداشت شده است، گفت: محصول انگور در ۴۰ درصد از سطح تاکستان‌های استان در برخی شهرستان‌ها برداشت نشده که پیش بینی می‌شودپنج تا ۱۰ درصد این محصول دچار سرما زدگی شده باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار