یادواره بزرگداشت ۶۹ شهید ورزشکار کردستان امروز در خانه بستکتبال مجموعه ورزشی ۲۲ گولان سنندج برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران، روز یکشنبه در یادواره ۶۹ شهید گرانقدر عرصه ورزش کردستان در سنندج، اظهار کرد: ورزشکاران ایران اسلامی با نادیده گرفتن ورزشکاران رژیم صهیونیستی در میادین جهانی، نماد مبارژه با این رژیم کودک‌کش هستند.

مهدی میرجلیلی با تاکید بر اینکه ورزشکاران، درس غیرت و جوانمردی را از مکتب شهدا آموخته‌اند، اضافه کرد: ورزشکاران ایران اسلامی به سوالات دیگر ورزشکاران درباره رژیم کودک‌کش صهیونی پاسخ می‌دهند، ادامه داد: رژیم غاصب اسرائیل ۷۰ سال به دنبال نسل‌کشی در فلسطین است و ورزشکاران با بصیرت ما با نادیده شمردن ورزشکاران این رژیم غاصب، هم به سوال دیگر وررشکاران پاسخ می‌دهند و هم با این رژیم، مبارزه می‌کنند.

وی اظهار کرد: عزت، هویت و استقلال پیشکش امام خمینی (ره) به ملت ایران بود و امروز نیز مقام معظم رهبری در تداوم این راه، قدرتمندانه ایستاده است.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران با بیان اینکه، میدان ورزش و قهرمانی، میدان تربیت، هدایت، آموزش، دشمن شناسی، خودشناسی و خداشناسی است، افزود: امروز، مجاهدت ورزشکاران در عرصه نشان دادن عزت، اقتدار و استقلال ایران اسلامی با اهتزار پرچم جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است که شهدا جان خود را برای حفاطت از آن تقدیم کردند.

وی با تاکید بر اینکه، ورزشکاران امروز باید قهرمانان دیروز را بشناسند، ادامه داد: شهدای ورزشکار از نشان، عنوان و شهرت خود گذشتند تا از کیان وطن دفاع کنند.

میرجلیلی با بیان اینکه در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی، جامعه ورزش کشور، پنج هزار شهید و در دفاع از حرم آل‌الله ۱۳۵ شهید تقدیم کرده است، ادامه داد: این شهدا به تاسی از آموزه‌های دین مبین اسلام و پیامبر اکرم (ص) جان خود را فدا کردند که دفاع از مظلوم، مردمداری، ایستادگی در برابر ظالم را به پیروان خود آموختند.

وی با یادآوری اینکه در هشت سال دفاع مقدس، وحدت، انسجام و همدلی شیعه و سنی و همه پیروان ادیان الهی در کنار هم ایستادند، افزود: جامعه اقلیت کشورمان ۲۰ شهید ورزشکار از ادیان مسیحی، کلیمی، زرتشتی و آشوری فدای انقلاب کردند.

میرجلیلی با انتقاد از اینکه کردستان در معرفی و انتقال پیام شهدا کمی عقب است، اظهار کرد: رزمندگان در جبهه کردستان از هر قشری، در ۲ جبهه مقابله با رژیم بعث عراق و مقابله با گروهک‌های تجزیه طلب دفاع می‌کردند و باید حق مطلب درباره دفاع جانانه آنان ادا شود.

وی با بیان اینکه غیرت و جوانمردی حرف اول دفاع در برابر دشمن تا بن دندان مسلح را می‌زد، تاکید کرد: یاد و نام شهدا به ویژه شهدای کردستان، هیچگاه از یاد مردم پاک نمی‌شود.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران یاداور شد: کردستان مقاومت توام با مهربانی، رشادت توام با دلاوری و عزت توام با گذشت را با خود به همراه دارد و مانند نگینی در جغرافیای ایران می‌درخشد.

میرجلیلی گفت: خانواده شهدا برکت ورزش و جامعه ورزش هستند که امید را تزریق می‌کنند.

بزرگداشت یاد و خاطره ۶۹ شهید ورزشکار کردستان
کردستان مهد پهلوانان
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان  هم در این یادواره اظهار کرد: کردستان مهد پهلوانان ورزشی بسیاری است که به عنوان نماینده مردم استان خوب درخشیده‌اند.

عبدالله رشیدی پور افزود: رژیم صهیونی و پشتیبان آن آمریکای جهانخوار، جبهه مقاومت اسلامی را هدف قرار داده و کشتار و جنایت علیه مردم بی دفاع غزه را تشدید کرده و همه اینها، نشانه استیصال این رژیم است.

وی با بیان اینکه سکوت مجامع و دولت‌ها در قبال این رژیم کودک‌کش جای تاسف دارد، افزود: این بار پاسخ جمهوری اسلامی به تجاوز رژیم صهیونی سخت‌تر از عملیات وعده صادق ۱ و ۲ خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان ، شجاعت را آمیخته با خون ملت ایران برشمرد و گفت: در راس این ملت رهبری شجاع قرار دارد که در اوج تهدیدها، نماز جمعه نصر را بدون هیچ واهمه‌ای اقامه کرد.

بزرگداشت یاد و خاطره ۶۹ شهید ورزشکار کردستان

نصب تمثال شهدا در اماکن ورزشی کردستان

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان هم اظهار کرد: شهیدان با نثار جان خود، درخت تنومند جمهوری اسلامی را پرورش دادند که امروز، دوستداران آن در سایه‌سار این درخت در آرامش هستند.

آمنه غلام ویسی افزود: در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه "زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از اجر شهادت نیست"، اداره کل ورزش و جوانان برنامه‌هایی را برای بزرگداشت یاد شهدا در راس فعالیت‌های خود دارد.

وی اضافه کرد: چاپ زندگینامه شهدای ورزشکار و رونمایی از آن در هفته دفاع مقدس سال گذشته، چاپ تمثال مبارک شهدا و نصب آن در تمام اماکن ورزشی استان بعد از برنامه امروز و برگزاری یادواره شهدای ورزشکار، از جمله این برنامه‌هاست.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با تاکید بر اهمیت جایگاه شهدا و ایثارگران و همچنین ترویج روحیه جوانمردی و از خودگذشتگی در میادین مختلف به ویژه عرصه ورزش، ادامه داد: هدف از برگزاری یادواره شهدای ورزشکار، ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره و ایثارگری‌های آنان و همچنین تجلیل از خانواده معزز شهداست.

در این مراسم از خانواده شهدای ورزشکار تجلیل شد که خانواده شهیدان نبی مجیدیان و حسن صفاری، هدایای خود را به دانش‌آموزان سرطانی استان تقدیم کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار