حجت‌السلام باقری صدر گفت: مردم از لباس‌هایی که از سوی دشمنان طراحی و توزیع می‌شود، خرید نکنند.

حجت‌السلام و المسلمین محمد باقری صدر، کارشناس مذهبی در برنامه «آفتاب شرقی» شبکه یک سیما درباره موضوع دشمن‌شناسی صحبت کرد. حجت‌السلام باقری صدر در پاسخ به این سوال که روزگاری را سپری می‌کنیم که نبرد بین جبهه استکبار و اسلام در حال رخ دادن است، گفت: شیخ صدوق حدود ۳۰۰ اثر تالیفی داشتند، که امروزه بیشتر از ۱۷ اثر آن به دست ما نرسیده است. یکی از این آثار کتاب «علل الشرایع» است، که در جلد دوم صفحه ۳۴۸ این حدیث از امام صادق (ع) نقل شده است. امام صادق (ع) در این حدیث جریانی را از زبان خداوند متعال نقل می‌کنند. حضرت می‌فرمایند: بگو به مومنین که سه نکته را در عمل رعایت بکنند. مردم من از شما می‌خواهم وقتی دشمن را شناختید، ازشان تبری بجویید. 


این کارشناس مذهبی ادامه داد: از شما انتظار نمی‌رود پوششی که پوشش دشمن است بپوشید. لباس نمادی است که مجموعه مفاهیمی را با خود حمل می‌کند. یعنی چه کسی با چه پوشش و آرایشی در جامعه حضور پیدا می‌کند. مرحوم علامه محمدتقی مجلسی در تشریح این حدیث می‌فرمایند: شاید منظور از لباس در حین اینکه تحریک‌کننده نباشد، لباسی است که سبب تقویت دشمن نشود. مثلاً مردم از لباس‌هایی که از سوی دشمنان طراحی و توزیع می‌شود، خرید نکنند. چون من می‌خواهم طبق فرمایش خداوند متعال زندگی مومنانه داشته باشید. نکته دوم این است که غذای دشمن را نخورید؛ منظور از غذا صرفاً غذای جسم نیست، بلکه غذای روح هم هست. یعنی سعی کنیم از مجموعه داده‌های دشمن استفاده نکنیم. یعنی من در فضای مجازی باشم و بدون دشمن‌شناسی هر اطلاعاتی را دیدم بپذیرم.

به گفته وی، از همه مهمتر سبک زندگی دشمنانه نداشته باشید. ما معتقدیم استفاده از کالاها، واردات و تمام تولیدات فرهنگی یک پیوست فرهنگی هم به دنبال دارد. بنظر می‌رسد دشمن می‌خواهد در کنار این کالا‌ها آرام آرام تغییراتی را در اندیشه ما رقم بزند. آقای فردریک باستیا، اقتصاددان لیبرال کلاسیک قرن نوزدهم میلادی در کتابش جمله مشهوری دارد. او می‌گوید: زمانی که کالا‌ها از مرز‌ها عبور نکند، نوبت به سربازان می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار