تولید شکر در کارخانه قند خوی ۳۰ درصد افزایش یافت.

کارخانه قند خوی با ظرفیت ۴۵۰ هزار تن، بزرگترین واحد تولیدی صنایع تبدیلی در شمال آذربایجان غربی است که چغندر مورد نیاز خودرا برای تولید شکر از شهرستان‌های شمال و جنوب استان تامین می‌کند.

 مدیر عامل این واحد تولیدی در بازدید فرماندار و اعضای کارگروه رفع موانع تولید شهرستان خوی گفت: از آغاز خرید چغندر بیش از ۱۲۰ هزار تن محصول از چغندرکاران شمال آذربایجان غربی خریداری و بیش از ۱۵ هزارتن محصول شکر در این واحدتولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد رشد دارد .

جبار علی زارع ممقانی افزود: این واحد تولیدی تاپایان فصل خرید و بهره برداری بیش از ۴۰۰ هزارتن چغندر از چغندرکاران شمال و جنوب استان خریداری می‌کند و بیش از ۶۰ هزار تن شکر در این واحد تولید به بازار عرضه خواهد شد.

امینی مدیر جهاد کشاورری خوی هم در گفتگو با خبر گزاری صدا وسیما سهم شهرستان خوی از کشت چغندر در شمال استان را بیش ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود: پیش بینی می‌شود ۱۵۶ هزار تن محصول چغندر تولید و به کارخانه قند تحویل داده شود.

امینی افزود: این سطح زیر کشت و تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۰ درصد افزایش داشته است .

کمالی مدیر کارخانه قند خوی هم از ارتقای کیفیت تولید چغندر و شکر درشمال استان خبر داد و تصریح کرد: امسال عیار قند چغندر‌های تحویلی به این واحد ۱۵ تا ۱۶ درصد است .

وی همچنین از افزایش ذخیره سازی شکر در این واحد تولیدی هم خبر داد و گفت: با ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ظرفیت ذخیره شکر در این واحد سالانه ۲۵ هزار تن افزایش می‌یابد

علی نژاد فرماندار خوی هم در این بازدید از توسعه ظرفیت ذخیره سازی محصولات در واحد‌های تولیدی این شهرستان با بیش از یک هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی خبر داد و گفت: در این بخش برای بیش از یک هزار و ۹۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

کارخانه قند خوی بزرگترین واحد صنایع تبدیلی در شمال آذربایجان غربی است که در این واحد در ایام بهره برداری برای بیش از ۴۵۰ نفر شغل ایجاد می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.