دبیرکل سازمان ملل به شدت ویرانی و محاصره مردم در شمال غزه واکنش نشان داد و خواستار آتش‌بس شد.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در بیانیه‌ای که از طرف سخنگوی او اعلام شده، نسبت به وضعیت مردم شمال غزه ابراز نگرانی کرد و گفت زندگی برای آنان «غیر قابل تحمل» شده است. 

به گزارش وبسایت سازمان ملل، گوترش گفت: «وضعیت اسفبار غیرنظامیان فلسطینی که در شمال غزه به دام افتاده‌اند، غیرقابل تحمل است. ویرانی و محرومیت گسترده ناشی از عملیات نظامی اسرائیل، به ویژه در اطراف جبالیا، بیت لاهیا و بیت حانون زندگی را برای مردم فلسطین غیر قابل تحمل کرده است». 

گوترش در ادامه نسبت به تعویق واکسیناسیون فلج اطفال در شمال غزه هشدار داد و گفت: «علی‌رغم تلاش‌های مکرر برای تحویل تجهیزات ضروری بشردوستانه از جمله غذا، دارو و سرپناه، مقامات اسرائیلی مردم را از دسترسی به این اقلام محروم کرده و جان افراد بی‌شماری را به خطر می‌اندازند. علاوه بر این، به تعویق افتادن مرحله نهایی کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در شمال غزه، جان هزاران کودک را در معرض خطر قرار داده است». 

گوترش در انتهای بیانیه درخواست خود برای برقراری آتش‌بس را تکرار کرد و بدون ذکر نام طرف اشغالگر، گفت که افراد باید برای جنایات خود طبق قوانین بین‌المللی پاسخگو باشند. 

در حالی که سومین هفته حملات شدید صهیونیست‌ها به شمال غزه ادامه دارد و حدود ۴۰۰ هزار نفر در این بخش غزه محاصره شده‌اند، «تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت نیز وضعیت در شمال باریکه را فاجعه‌بار توصیف کرده و با اشاره به فروپاشی سیستم مراقبت‌های بهداشتی در این منطقه، خواستار آتش‌بس فوری برای نجات جان مردم شد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار